Midsommar......


...förväntan ligger i luften......
Mycket folk i rörelse här på ön redan.

För egen del så är jag klar med allt, jag avslutade den gigantiska städningen vid 12 tiden igår, då var det bara tvättstugan kvar.
En härlig känsla när allt är krispigt rent o fint, t o m trasmattorna :)
Ingen träning har det blivit denna veckan men jag har nog förbränt kalorier ändå tror jag.

Frukost har startat denna dag, en dusch står näst på tur.
Lill-loppan ville ha skjuts norrut på ön till en kompis så det ska jag fixa.
En sväng till affären o köpa blommor o ner till graven ska jag oxå.
Sen blir transportmedlet cykel för resten av helgen......

För egen del så vet jag inte riktigt vad som händer i helgen..
En del jobb tror o hoppas jag på.
Pratade med honom tidig förmiddag o dom skulle köra hitåt så nån gg i emiddag ska vi ses, han skulle slå en signal när dom närmade sig.
Mat hos mina föräldrar o syrran + gubbe kommer.
Barnen dyker säkert upp oxå nån stund så det blir väl min midsommar detta året.
Tyvärr kan jag inte fira med den jag vill, för många mil emellan o ingen möjlighet denna helgen..

För den som vill ha supergod, enkel dessert denna helgen ska jag ge er receptet på Turbosnabb jordgubbscheescake:


1 prt:

2 digestivekex
Vanilj rl jordgubbskvarg
Jordgubbar
Grädde

Smula ett digestivekex i botten på en djup desserttallrik.
Klicka över vanilj elr jordgubbskvarg o varva med jordgubbar, kvarg o ytterligare ett smulat kex.
Avsluta med en klick grädde.

Önskar er alla en underbar Midsommar.
Ta't lugnt med både drickat o bilkörning så alla får en trevlig helg !!

TREVLIG MIDSOMMAR !!!!



Kommentarer

  1. Var har du fått jobb? :)

    SvaraRadera
  2. Önskar dig också en fin midsommar - vår blir ungefär som din: skall till min mamma och pappa med killarna..Och äta tårta! :)) Ha det gott!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg