Lördag....

.... å +11.8C, regn o ledig dag... :(
Inte så inspirerande direkt....
Men, men, inget att göra åt, bara gilla läget !!

Dagarna har rusat iväg, hinner knappt med själv.
Har ju jobbat 8 dagar i rad så jag är rejält trött, har ju jobbat 7-10 tim/dag.
Å när man inte jobbat alls på 7-8 mån så är det en stor omställning.

Igår så kunde jag äntligen få hjälp på gymmet av underbara A då han befann sig i närheten.
Det han inte vet-kan om träning behöver man inte veta...
Kul med ny inspiration, nya övningar jag inte vågat gå på innan utan instruktion, fick lära om lite av det jag gjort osv.
Så jäklar vad det ska tränas framöver.. :D
Well, well, målsättningen är det iaf...

Sen lastade han på vikt....
-Men hallå??!!!
Det klarar du, det sitter bara i huve't....pressa nu !!!!
Öööh... ja, jo visst men det är bra om jag kan gå efteråt.... :))

Hem å duscha o sen jobba 8 tim.
Vi var bästa butik igår, slog Båstad med hästlängder.
Finns butiker i Strömstad, Smögen, Båstad, Helsingborg, Kungsbacka, Trosa, Söderköping o Borgholm.
Alla har samma ägare.

Vi "tävlar" ju lite butikerna emellan men jag var trots allt bästa säljare igår :D
Jag var ensam större delen av dagen i butiken så det var faktiskt jag som sålde.
Annars är det den som står i kassan som blir registrerad som säljare så det behöver inte betyda att man är bäst men igår var det faktiskt så..
Lite mallig kan jag få vara iaf :D

Så efter morgonens träning igår o jobb på butiksgolvet i nästan 8 tim så vaknade jag med jordens träningsvärk idag....
Så det har gått lite lååååångsamt denna morgon..... haha !!
Har storhandlat på ICA idag, inkl ny stekpanna modell mindre.

Hade min 1a riktiga lunchlåda igår, sååå gott med riktig mat mitt på dagen.
Kokade ris o gjorde köttfärsröra kl 6.40 igår morse :)
Har ju bara haft lättlunch med mig, sallad o dyl men man känner skillnaden med riktig mat när dagarna är långa o kvällen blir sen innan man e hemma.

Var ju hos frissan i tors, såååå gudomligt skönt att få sätta sig om bli ompysslad o jag blev sååå nöjd !!!
Så skönt att vara fixad i håret, då behöver man inte så mycket mer än mascara o läppglans så är man klar.
Så skönt denna morgon å få glida i mjukisbrallor när jag e "välklädd" varje dag på jobbet med jeans.
Annars har det varit tvärtom..
Att hitta en anl att få klä sig bättre, för att bara gå hemma så hade jag bara mjukiskläder.

Dansbandsveckan drar igång idag på Lundegård.
Dom e nästan dränkta i regn därute nu, såg det på fb....
Skulle ju haft 3 st boende här fr början men det har strulat.
2 hoppade av, dom fick en stuga på Lundegård, en skulle komma...
Han hörde av sig o frågade om en kompis kunde följa med..
Jättebra :D
Sen fick han jobba så nu kommer bara hans kompis....döööh....
Så imorrn så får jag cykla hem o släppa in personen o cykla tillbaka o jobba klart.
Tur jag bara har 3 min cykelväg :D

Idag hade det funnits mycket att åka på om vädret varit bra...
Nostalgiafestival i Ronneby...(bilar..)
LS spelar på Skirö ikväll.....(utanför Virserum..)
Hultsfred's Hayride är oxå... (rockabillyfestival..)
Blomstermåla FH har 75 års jubileum..
Men i detta vädret är det inget av ovanstående så lockande men får se vad det blir....
Börjar 10 imorrn oxå..

Nu ska jag ta fram snabeldraken o gå en runda, torka mitt köksgolv o svabba av toaletten.
Tvätta kl 17 oxå, sen är det bara vila som gäller.
Kanske nå skoj ikväll :)

Ta-daaaaaaa...
Klar hos frissan :D


HA EN SKÖN LÖRDAG !!!



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg