Oj, oj......


Klinta Köpingsvik, Öland.

..... vilken tropikvärme.....
Ååååh oj, oj, vad dagarna springer iväg när det är sol å bad som gäller :))
Nja, tyvärr blev det ingen dans i sön kväll till Drifters i Mörrum.
L var inte sugen att åka med, han hade haft rätt mycket i helgen o ensam drar jag inte 18 mil....
Men på fre kl 20 spinner vi loss på Logen igen, då spelar Elisas upp till dans~~~~

Låg nere vid Sjöstugan, ett stenkast hemifrån o solade, dock inget bad i söndags.
Friska vindar gjorde att jag inte var så där jättebadsugen direkt..

Igår messade C mig o undrade om jag skulle med ut till Klinta o för sol å bad så det gjorde jag.
Längst ute på Klinta camping var vi, där ovanstående kort är taget.
2 dopp i spa't blev det.
Overkligt ljummet för denna tiden på säsongen..
Jag gav mig dock vid 15.30, åkte hem, hann innanför dörren så dök lill-loppan upp.

Jodå, dom ska ju ut o cykla så jag hade fått packlistan på mejlen.
Cykelhjälm.....
-Men vi har fyllt femton så vi behöver inga hjälmar..........
Nänä, dom e så j....a bra på å cykla oxå, vet inte hur många som cykla kull sist dom var ute....
Ungar säger jag bara....
Ibland är dom som en 20 åring, ibland tror jag dom e 6 år !! *suck*..

Har startat denna dag med en inlinestur till Köpingsvik o hem igen.
Nu får man rulla tidigt på morgonen innan cykelbanan e full med folk som går, cyklar, åker skateboard osv....
Ätit lite frukost, ska ner o hjälpa mina föräldrar lite inför turistsäsongen, sen blir det ett pass på gymmet.
8 dagar sen sist, hua........
Sen blir det nog cykel till Klinta igen, rent gudomligt att ligga därute, en oas i detta närområde.
Jag undviker "playan", (Köpingbaden) där dom ligger som sardiner under högsommaren, det är inte min grej.
Nån gg kan det vara kul att vistas där men oftast för jobbigt med allt folk..

Å det verkar som jag får "huset fullt" under dansveckan på Lundegård, 2 elr 3 dansglada personer kommer o ska bo hos mig då.
Ska bli rackarns skoj.. :))

Passa på o njuuuuuuut så länge värmen varar, ni som jobbar, värmen är kvar till kvällen.
Nästan skönare då....
Gå ut i trädgården, cykla en kvällstur till stranden ni som kan, var ute...
Tiden är så kort, så kort när det är som nu, tids nog är det kallare o mörkare igen..

HA EN LJUVLIG SOMMARDAG !!!



Kommentarer

  1. Vad härligt att läsa att ni hade så fint väder i tisdags! Det hade vi också ,men vi var med våra elever på en golfbana och spelade golf!! Första gången i mitt liv!! Och såååå otroligt dålig jag var på det! :DDDD Men du, det låter ju jättekul med övernattningsgäster - förstår att du ser fram mot det.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg