Sommar, sommar, sommar....


.... det är dans i Folkets park....

Ja, idag har sommaren kommit !!
Den 1a juni är årets 1a sommardag enl almanackan..
Första dagen av 92 sommardagar...
Å idag bjuds det verkligen på sommarväder !!

Får se vad denna sommaren har att bjuda på. ??
Vädret blir väl en välblandad kompott av sol, åska, storm å regn...
Sol å bad en del...
För egen del vet jag vad som är att vänta....
Stress, stress, stress o ensamhet...
Tyvärr ser jag inte fram emot sommaren längre på samma sätt som förr..

En del dans hoppas jag på, finns rätt mycket i närområdet i år, tack å lov..
Så får jag se efterhand hur mycket man kan åka på..
Jag får njuta av det lilla, jag har inget annat val.

Vem vet, kanske min nya bekantskap förgyller sommaren då å då??
Men det står skrivet i stjärnorna än så länge....
Får se den 31a aug vad som slagit in..

Gårdagen hände inte så mycket...
Tvättade mina lakan o alla handdukar sen städningen i fre, åt ljuvlig frukost på balkongen.
Solade på balkongen ett par timmar.
Drog ut på mina inlines men det var tungt att åka..
Mycket skit på cykelbanorna ef den hårda blåsten i början på veckan, små gatuarbeten här o där så det blev en ojämn, ryckig åkning, fick ingen effektivitet i det.
Å jag är ju inte ensam på cykelbanorna längre...
Gående, cyklister å hundar....
Alltför många går med öronen igenpluggade med musik o varken hör elr ser när man kommer...
Ett rent under att jag varken kört ihjäl mig elr slagit mig halvt fördärvad pga andra..

Började denna dag med en pw runt Sjöstugan-Blå Rör.
Ska åka till gymmet nu o köra ett pass axlar-armar.
En vecka sen jag var där sist men jag känner ftf av nackspärren i början på veckan, är stel o stram i hö sidan.
Har försökt massera men inte så lätt själv, var finns en mans varma händer när man behöver dom som mest??

Kanske ligga ett par timmar nere vid Sjöstugan??
Borde städa bilen, den e grymt dammig inuti..
Kanske en tur till graven, idag är det 2 år sen jag hade den tyngsta dagen i mitt liv hittills...
Att följa A till hans sista vila..

Så jag kan väl slå ihjäl tiden denna dagen oxå...
"Mitt" dansgäng ska iväg på dans men jag har inte möjlighet att åka med.
Svider jävligt men så är det bara...
BJ spelar på Logen på fre så då ska jag åka dit tänkte jag.


HA EN FIN SOMMARSÖNDAG !!!

Kommentarer

  1. Åhhh - önskar faktiskt att du kunde få en fin sommar trots allt. Och jag vet att denna tid är jobbig för dig.. Därför skickar jag en extra kram. Och du, jag kan inte låta bli att älska sommaren trots allt..

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg