Sensommaren....

...visar sig från sin allra bästa sida idag !!
Ett helt gudomligt väder !!!

Jodå, kalaset avlöpte väl igår, hon e för mysig den tjejen :))
Hon hörde direkt att det var jag på rösten, hon ser ju inget men hörseln är mycket god för åldern..
Jag gratulerade henne o sa att mina barn tyckte det var tråkigt att dom inte kunde följa med men dom går ju i skolan o E har ju börjat gymnasiet å bla, bla, bla...
Svaret jag fick var:
-Men då börjar du bli gammel du me'....
Hahaha, den satt som en smäck i nyllet den repliken !!
Hon har humor !! :))

Fick sms av en manlig bekant igår om jag ville med på shoppingresa till Kalmar denna förmiddag så han hämtade mig redan kl 8 !!
Skönt att bara få åka med utan krav på prestation, att man ska hitta ditt elr datt...

Men lyckades ändå förbruka hela 80 kr !! :))
Å så har jag sniffat mig fram...
Så pass att jag åkte på en dundrande huvudvärk...
Han drog med mig bland skruvar o spikar på Bauhaus, då fick han följa med mig bland parfymerna på Kicks o doftljus på Ikea :))

På Kicks har jag hittat en parfym som kanske kan bli höstens favorit...
Ralph Lauren "Midnight romance"
Lätt berusande utan att lamslå hjärnan totalt... :))
Den ligger pyrt till om det kommer en rabattcheck fr Kicks i höst o det lär det göra.
Det är vardagslyx på hög nivå för mig iaf..


Tycker Kicks har mycket förmånliga medlemsrabatter, väldigt generösa sådana.
20% på valfri vara gör mycket för en dyrare parfym...

Inne på HM så hittade jag en ny sorts make up svamp...
Å nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli utan jag måste testa den...
Nu kommer årstiden med lite mer makeup, sommaren räcker med mascara o läppglans så e man klar men nu börjar foundation att krävas vid en snyggare make up.
Denna är fördelen att man kommer åt in ögonvrårna, näsvingar mm..
Ser ut som en rosa maschmallows :))



Skickade ef ett par byxor fr Halens, ett par röda med hög midja o dragkedja bak.
Väldigt mycket rockabilly över dom :))
Trodde aldrig i livet jag skulle komma i dom när jag höll upp dom men se på tusan...
Trots allmänt svullen o bomullstrosor under så gled dom på hyfsat lätt.
Med rätta undisar, en schysst top så sitter dom som en smäck !!
Som jag letat ef ett par nya röda byxor !!!
Som sagt, det blir ju en tripp till Skåne o ev Köbenhavn nästa helg så jag avvaktar med mer shopping tills dess..
Det är roligare handla på HM i Köpenhamn är HM i Kalmar :))

Hade ett fantastiskt väder på hemväg fr Kalmar.....
När man kommer ut på bron, upp mot högbrodelen, ser hela Öland bada i solsken o ett glittrande Kalmarsund, den känslan är svårslagbar....
Tyvärr är det förbjudet att stanna o ta kort på det så det blir aldrig fångat på bild...

Nu ska jag ut o rulla inlines i detta vackra väder, njuta av det sista sensommaren kan ge..

HA EN LJUVLIG DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg