En nostalgiresa....

.... i minnen till månen å tebax blev det igår...

Jodå, jag satt här hemma å regnet öste ner :(
Tjiskitfickjag...tänkte jag ang bilutställningen i Emmaboda...*suck*..
Men slängde ändå ut frågan om det regnade i Emmaboda på fejjan å se, det gjorde det inte.. :))
Så då blev det att packa alla prylar i all hast, sätta sig i bilen å köra de 10 milen till Emmaboda o Skuteryds flygbana.

Den 1a jag fick se var en välbekant person i insläppet, dock kunde jag inte placera namnet men när han sa det kom jag ihåg..
20 år är en rätt lång tid sen jag hängde med klubben sist..
Men han kände inte igen mig... :))
Då var jag blond o hade långt hår, idag är jag blond o har kort hår :))
Å ett gäng rynkor till det.. :))
Elr fartränder i detta fallet kanske ?? :))

Ut på banan o alla otroliga bilar, det var sååååååå mycket bilar !!!
Helt galet så många fantastiska bilar det finns av den sorten i Sverige !!
Att höra mullret av morrande V8'or å känna en svag doft av avgaser är lätt berusande :))
Jag blir nästan "hög" på det, ger en enorm "kick" i kroppen !!
Å alla dessa minnen till det..... *suck*...

Tja, ni ser vilken sorts bilar jag har kärlek å passion för :))




Denna vita rullade på Borgholms crusingen men då lyckades jag inte få med den på bild.
Vit, matt lack, klädd med långhårig plysch inuti :))



Taxi, vad god dröj.....


Ett riktigt dollargrin i grillen :))


Denna bil kanske inte ser så mycket ut men den hade det råaste sound jag nånsin hört fr en V8 tror jag...
Det var inte det att det var öronbedövande utan det var en lågt, djupt, intensivt morrande när den rullade i framåt sakta mak...
Å ett galet vrål när han trampade på gasen.....
Det var ståpäls på hög nivå å en rysning i nackhåren där... :))



Traskade runt bland bilarna, dom hade dessutom mycket försäljning så man hade behövt en välfylld plånbok med cash, nån enstaka som tar kort bara.
Kläder, inredning, bildelar, handmålade glas, allt i den stilen.
Helt otroligt !!!
Å godis :))

Träffade en handfull gamla bekanta o såg nån jag tyckte var bekant...
Så jag smög upp vid sidan av honom, viskade i öret: Det är väl aldrig ----- från Karlskrona??
Å se, det var det :))
Samma nacklånga, halvlockiga hår, något tunnare på hjässan bara ;)
Kramkalas av stora mått... :))

Vid 15 tiden så började dom dra sig bort från banan, in mot centrum.
En liten crusing o musik på torget o div annat stod på schemat.
Kallt var det inte men det var i svalaste laget, jag hade bara en baseballkofta, vi har varmare här ute vid kusten nu..

Lite mat intogs på Ettans kiosk, hamburgare med en prt pommes.
Ytterst sällan jag köper, har gjort det 2-3 ggr denna sommar o blivit så besviken.
Torra, tråkiga hamburgare o oljiga pommes.
Men det ska jag säga er, ska ni äta hamburgare o pommes ska ni göra det på Ettans kiosk i Emmaboda !!!
Saftig, god hamburgare o perfekta pommes !!!

Kl 16 drog musiken igång på torget, div band stod för underhållningen.
Delvis de som skulle spela på Amigo på kvällen, The Hub Caps o Cherry Tess.

The Hub Caps är för grymma, jäääääklar vilket drag det är på scen !!!



Tyvärr fick jag ge mig 17 tiden, var tvungen att åka iväg å duscha o fixa mig i ordning.
Åter till Emmaboda vid 21.30 ca...
In på Hotell Amigo å vilken nostalgitripp det blev där oxå.....
Oj, oj, oj vad skoj vi hade där de åren jag hängde med klubben i Emmaboda...

Frågade ef min gamla vän o se, han var där.... :))
Men ryktet hade nått hans öron att jag var där så överraskningen blev inte så stor, haha :))
Något gråare i håret o lite rundare om magen men samma, lite hesa röst o goa människa...
Ååååh, så gott å få krama om honom igen...
Så många minnen vi delar.... :))
Vi var som ett gammalt gift par på den tiden fast vi inte ens hade förhållande utan var bara kompisar..

Kl 22 öppnades portarna nere till Bodegan El Toro, dagligdags kallad Bodegan..

The Hub Caps startade upp för kvällen....


Därefter var det Cherry Tess, vår svenska rockabillydrottning :))
Å jääääävlar vilket drag det är i hennes pipa.. :))



Å sist men inte minst, The Playtones :))


Är Stefan "Boppin Steve" Sveriges snabbast pianist ???
Helt ofattbart vilken hastighet karl'n har på sina fingrar på pianot !!!
Att han bara hinner trycka ner alla tangenterna???



Å nej, kära läsare.... ni ser inte trippelt..
Denna mannen var Sveriges hårdast jobbande gitarrist igår kväll, Jonas Holmberg.
Han är gitarrist i The Playtones, han har sitt eget band The Hub Caps å så kompande hans band Cherry Tess. Han stod alltså på scen nonstop igår, hade 10 min mellan spelningarna för vila o klädbyte :))
Bra jobbat Jonas !!!


Här med min gamla, goa vän K....
Så gott att få krama om honom å träffa honom igen....



Det är då man tänker....
Varför höll man inte kontakten???
Eller åtminstone försökte??
Att vårda en sån vänskap borde ju vara en självklarhet..
Men livet kommer emellan med familj, barn, jobb...
Men ändå...

10 mil hem i natten.....
Man är bra trött när man slocknar raklång i sängen å vaknar i exakt samma position.. :))
Så denna dag ska inte göras så mycket....

En resa i minnena fortsätter kan jag tänka mig denna dag ...
Liggandes på soffan......

Power End of Summermeet 1989... 
Kortet taget av mannen fr Karlskrona :))


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!



Kommentarer

Populära inlägg