Oj, oj....



... vilka dagar det har varit !!!
Skulle ju stänga kl 22 i ons kväll....
Jo, tjena mittbena....
Hade så mycket folk mellan 21-22.30 så jag kunde inte stänga förrän då..
Sen surade datorn, det stämde inte osv så kl var 23.05 när jag cyklade hem.

Öppnade i tors kl 10, hann bara byta kläder på skyltdockorna (att byta kläder på en skyltdocka är som att leka med Barbie's i full människostorlek..) så började det ramla in folk..
Tyskar..??!!
Bara tyskar???
Hajjade ingenting men dom kunde ju engelska som tur var, mitt förråd av tyska ord är starkt begränsat..
Å shoppingsugna var dom :D

Till slut så fattade jag...
Ett tyskt kryssningsfartyg hade lagt till ute på redden, därav alla tyskar på en å samma gång.
27 år sen ett kryssningsfartyg la till sist i Borgholm men det är för grunt för dom att gå in så småbåtar fraktade in dom till land.

Igår var det en hel del folk, perfekt shoppingväder hade vi.
Slutade kl 15, hem, byta om, o åka iväg till Växjö för dans till bästa PH's :D
Inte lätt att veta vart man ska när man i stort sett aldrig kört inne i stan, vi åker ju till parken för dans å sen hem igen...

Jodå, hittade ett parkeringshus, dessutom gratis ef 18 så jag skuttade glatt iväg till Båtsmanstorget o härliga PH :)
Började liite trögt, en stadsfest drar inte bara dansfolk kan jag säga...
Men det blev en galet rolig kväll trots trängsel på dansgolv o folk med väderkvarnsarmar... ;)

Träffade på ölänningar som ville åka med hem o det var ju kul, slapp jag köra 15 mil hem själv.
Gick till parkeringshuset..
STÄNGT !!!!
Va f----------n ??!!!
Då låste det kl 23, det hade jag missat...
Hade ju fullt upp med alla bilar runt om så den skylten missade jag.
Ja, tjenamittbena lixom..
VAD gör vi nu???

Jo, vi gick tillbaka till danstorget, pratade med medlemmarna i Jivers, dansklubben som anordnade det för dom är ju från Växjö.
Så det slutade med att en person följde med tillbaka, vi ringde ett nummer,kom till en växel, han förklarade var vi var, en sur vakt kom o öppnade så jag fick ut min lille bil..
Den bilen är med om mycket.. :))
Så kl 4 imorse var jag hemma ef äventyret i natten :)

Lill-loppan dök upp på förmiddagen, hon ska på bröllop idag, hennes bästa kompis mamma gifter sig.
Jag röjde tvätt, är i tvättstugan o kaaaaanske det blir LS ikväll men då får jag åka fr Nybro iaf.
Inga parkeringshus därnere att bli inlåst i åtminstone :P
Det är nog bara jag som kan lyckas med det....

Nähä, tvätten kallar.....


HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

  1. *skrattar* Äventyr överallt där du drar fram ju! SKönt att det löste sig med bilen dock! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg