Sista....



... sommarveckan är här.....
Sommaren drar sina sista andetag denna veckan....
Idag är det friska, kyliga vindar som drar fram..
Nästa måndag är det 1a sept o sommaren är definitivt över för i år...
Vemodigt som alltid, ännu en sommar har passerat men jag har haft en fantastisk sommar trots allt med nåt undantag..
Men det tar vi till helgen när det är dags att summera det hela..

Avslutade min stora eftersommarenstädningen igår...
Så ljuvligt skönt att få rent o fräscht överallt igen..
Bäddade rent i min säng o har tvättat allt denna morgon så det är redan klart..
Kroppen o framförallt benen har ju flagat värre än en gammal torkad vägg i söderläge så jag tog fram min ljuvliga sockerscrub fr Björk & Berries o peelade hela kroppen i duschen.
Blev nån nyans ljusare i solbrännan, den som är kvar, men en betydligt fräschare färg iaf :))

Fötterna fick en hel ocean av kärlek igår, brukar vara noga med dom men de har blivit sorgligt eftersatta sista månaden.
Fila, fila, fila, skrubba å fixa fina naglar..
Å en skön fotcreme efter det så svävar jag nästan fram på dom nu :))
Sen sov jag gott i rena, svala lakan..

Denna dag då??
Tja, finns en hel del att göra....
Får nog cykla ner till mina föräldrar o hjälpa dom med städning ef sommarens gäster.
Plommonen var mogna oxå, stora som äpplen, har aldrig sett så stora plommon tror jag.
Å dom e gudomligt goda dessa gul-lilafärgade plommon, vet ej namnet.
Kan göra en god fruktkräm, en god kaka elr nåt, får nog lite besök framöver vad det lider.


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Vemodigt ja, nyss var det april och allting skulle börja sen small det till och blev 35 grader och skogsbrand och nu sitter man här... Plommon ja. Det är nog 100 år sen jag åt plommon. Mormor hade ett jätteplommonträd. Där satt man jämt och åt.

    SvaraRadera
  2. Här är det oxå en helt annan luft.
    Det i sig är skönt.
    Ha en fin Tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker det ser ut som Viktoriaplommon. Det är dem allra godaste tycker jag!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg