Höst ??



Ja, jag går in på kära "Asta's" inlägg om höst, är den här nu??
Regnet smattrade mot fönsterrutan imorse o det blåser halv storm...
Hade tunt med kunder igår, inte förräns kvällen blev det lite kommers men jag stängde kl 19.
De som kom senare var nog inte så intresserade av att handla hos mig, det var ju bartömning på Strand igår kväll.
En "spik i kistan" för sommaren så god som någon, dock en vecka senare än normalt.

Har nästan blivit förbannad på dom innan, att ha bartömning 2-3-4 aug när så många turister ftf kommer hit är dålig stil tycker jag.
Framförallt av ett sån stor turistställe vad det gäller mat o nöje.
Många andra bommar igen idag, är det inte fullt flöde in i kassan så skiter dom i de turister som kommer nu o av olika anl inte vill-kan ta semester när den stora massan gör det.
Å vi andra får "skämmas" å deras vägnar när dom frågar varför så mycket är stängt...

Jag har en "luddig" tid framöver, hur länge jag jobbar o i vilken omfattning beror helt på hur mycket folk det är men än har jag väl åtminstone 2-3 v fulltid kvar elr nästintill iaf.
Ligger jag på 30-35 tim/vecka så är jag nöjd, har ju inga bensinkostnad till jobbet o klarar mig på det.
Ju längre jag kan skjuta upp stämplingen, desto bättre är det..

Barnen börjar skolan nästa vecka, lill-loppan börjar gymnasiet d 19e, sonen vet jag inte exakt dag men tror det är samma dag.
Han börjar ju 8an o de nya 6or o 7orna får ha skolan en dag själva för att lära sig hitta utan de "stora" barnen som stör..

Det var en "tung" kväll igår, ensamheten gjorde sig påmind..
De flesta av mina bekanta är upptagna o alla verkade ha familjekväll o då är ens sällskap via sms o chatt inte önskvärt..
Men så är det att vara ensam, det är smällar man får ta..

Men nu får det bli frukost, fixa lite käk o sen jobbet....

HA EN BRA DAG !!! 


Kommentarer

  1. Tycker att det oftast är så på helgerna. De som gärna ringer och surrar bort en stund under veckan är tyst på helgerna för då har dom fullt upp med familj och barn osv.
    Här börjar skolan inte förrän den 25. Sonen överlycklig för det sena datumet!
    Ha en toppendag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg