Ja du milde.....




... himmel, sicket sensommaroväder det var igår !!!
Det var piskande stormvindar, ösregn o sol om vartannat...
Å så en skvätt åska till det..
Å jäddransihelskottasbananeridetblåskåpet vad det small !!!
Lät som en bomb exploderade över huve´t på oss.
Jag såg hur himlen blev svartare å svartare å det kom emot oss utifrån sundet o sen small det..
Att fönsterrutorna bara höll !!
Måste ha legat rakt ovan oss..

Men det blev bara den urladdningen, sen var det lugnt.
Men det räckte...

Söndagen förflöt lagom slappt, bakade bara piroger på kvällen.
Igår var jag ensam i butiken så det var jobb i 9 timmar.
Var inte hemma förräns sent så det blev inte mer den dagen.

Idag är vi 2 som jobbar så det blir lite kortare dag idag, tänkte baka havrerutor (bröd) när jag kommer hem o kanske kanelisar.
Sen klarar jag mig ett tag..

Har lagat lunch o ätit frukost nu, får fixa mig i ordning för jobbet.
Borde försöka hinna diska oxå....
Apropå diska.....
Jag har ju liten diskbänk, litet diskställ, inte så mycket avställnings elr torkyta då jag måste ha micron där så 9 av 10 diskningar har jag det stående på bänken jämte.
Då lägger jag ut min diskhandduk men har tröttnat på att alltid ha den "upptagen".

Jag införskaffade mig ett diskunderlägg a la dagens moderna teknik o det är jättebra !!!
Torkar snabbt o ingen imma på disken.


Det kliar i fingrarna att börja med säsongbytet här hemma men jag ska hia mig ett litet tag till...
Få tvätta fönster, byta gardiner, sätta upp fönsterlampor igen.
Har i köket o v-rummet men dom andra rummen tar jag bort över sommaren.
Lite mer "myskänsla" helt enkelt..
Insåg att det får nog bli inköp av värmeljus, använder ju knappt det på sommaren, har ju ingen altan elr dyl att sitta i-på under sommarkvällar som många andra har.

Nu kan man snart börja laga goda köttgrytor, orkar inte riktigt sån mat under sommaren.
Jag har ju ingen grill så ibland tycker jag det är svårt med mat under sommaren, lättare höst, vinter,vår...
Idag blir det tagliatelle o köttfärssås till lunch.

Tvätt ikväll  får det oxå bli så aftonen lär nog rulla på...
Måste till fotoaffären igen, dom ha schabblat bort en framkallning från usb-minnet för mig + att jag ska hämta de jag framkallat fr mobilen.
Å dessa kort, de gör mig snurrig när det blir så mycket.
Lovar mig varje gg att gå tidigare men så blir det så iaf...
Det har varit mycket sista tiden, barndop, 9ans avslutning, mycket dans å musik.

Å idag börjar lill-loppan gymnasiet...
GYMNASIET !!!
Fattar ni??!!
Det gör inte jag...
Å sonen börjar 8an.....
*suck*.....jag e gammal....

Men nu får jag sätta fart...
Måste ju bara visa PH jackan (Per-Håkans..) jag köpte i lör kväll :D
Såååå gudonligt skön, misstänker jag kommer "bo" i den i höst !!
Snygg med sobert tryck så den passar till allt till skillnad fr LS jackan, den är inte lika diskret..haha !!


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Här kom det inget åskoväder.

    ja du det är ju faktiskt lite mysigt även med höst. Har tankar på lite nytt i fönstren jag med men vi får se hur det blir.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Jag väntar ett tag till innan jag bär in ved o annat höstigt, tror att det blir lite mer sommar.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Hade en sån där åskvädersnatt för några nätter sedan då jag vaknade av hur hela huset skakade av smällen.
    Mysigt värre. (Jag är barnsligt förtjust i åska).
    Kunde /ville inte somna om så jag låg kvar i sängen och myste.
    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg