Nope.....

LS fick klara sig utan mig igår..
Helt ofattbart nästan men så blev det.
Ibland måste man prioritera vila o komma ifatt hemma istället för nöjen o så blev det igår kväll.
Om 4 v så spelar dom nere hos syrran på Björka Loge, vi brukar åka dit den helgen, en liten semestertripp på sensommaren.
Är sugen på en tur till Köpenhamn oxå, 2 år sen jag var där sist.

Regnet öste ner här sent igår kväll o av kommentarerna att döma på fb så gjorde det där nere oxå.
Å med tanke på tis ösregn i Kalmar så var jag nöjd med regn på LS :))¨
Förvisso är dansbanan under tak där nere men iaf....
Det är mycket vatten o överskottsfärg i en LS jacka när det bildas en RÖD pöl under ärmen när jag torkade den.
Men nu är den tvättad så jag hoppas mycket överskottsfärg gått bort.
Fick även den toppen jag hade under ren, det rosafärgade försvann som tur var.

Pratade med kära A häromkvällen, han som roddar åt dom ibland.
Hans svar: Jääää, det e bara LS som har fans som e sau domma i huve't att dom står kvar i ösregn.. :))
Hahaha !!!
Nja, inte riktigt men hängivna är vi.. :))

Jobb idag o av vad jag vet nu blir jag helt allena mellan 11-19 när jag stänger.
Sååå skönt att dom sena kvällarna till 22 är över...
Måste prata med honom om hur länge det är tänkt jag ska stanna o i vilken omfattning isf..
Måste försöka planera livet lite höst men man vet ju att det blir aldrig som man tänkt ändå..
Har bara schema tills imorrn, sen vet jag inte..

Händer denna veckan då??
Marknad hos kära moster på ons i Rockneby, 2 mil norr Kalmar, lill-loppan vill dit o bara jag inte jobbar så blir det en tur.
Jobbade ju hela dagen lång när det var marknad här i stan i juni så det ska bli kul isf.
Blir ju lite släktträff där, träffa kusinerna, gofika mm :))
Sonen slutar sitt sommarjobb idag så han kanske vill med oxå....

Nästa helg är det musik o dans igen...
Underbara PH's spelar utanför Växjö igen om jag fattade det hela rätt..
Är inbjuden till en annan fest åt rakt motsatt håll, Kristianopel.
En vän på fb ska spela därnere..
Får se vad det kan bli..

Men nu är det frukost, stryka lite tvätt, fixa käk o dricka för hela dagen på jobbet, idag kan jag inte gå ifrån om jag är ensam.

Måste avsluta med lite LS :))
En av deras bästa låtar på flera år, tror ta-mig-faan den är specialskriven för Olle.
För hans röst sitter som gjuten i den.
Den är skriven av Göran Lindberg, mannen med sammetsrösten fr Matz Bladhs orkester.
En fantastisk sångare även han...

"Om jag kommer om natten, vill du ha mig då...
Får jag ge dig min morgon, ska jag stanna elr gå..
Jag vill ge dig min kärlek, ge dig allt jag har..
Om jag kommer om natten, får jag stanna kvar..?"


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!



Kommentarer

  1. Hoppas du får jobba kvar ett tag om inte annat på helgerna! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du - ibland får man välja det som är mindre kul.. Förstår om det kändes trist dock! Jag hoppas, liksom Sammelsurium, att du kan få vara kvar på jobbet ett tag. Så att du kan få en vardag som funkar under hösten!

    Hoppas nu du får en bra vecka! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg