Oj.....

... ett sånt omväxlande väder vi haft idag...
Strålande sol på morgonen, hotande blåsvarta moln å nåt stänk o en hiskelig storm piskade upp runt 9.45, preciiiiiis när jag skulle cykla till jobbet.
Det drog bort, blev hyfsat fint men vad det har blåst av å till....döööh...
Jag tog varken ut skyltdockor elr annat, närliggande gatupratare for iväg av kastbyarna..
För att avsluta med ett störtregn utan dess like nu vid 17.30 ca...

Men jag hann till affären innan regnet kom, köpte jäst o dinkelmjöl för jag BAKAR !!
Det ni !!
Det har jag inte gjort sen efter midsommar !!!
När lill-loppan dök in med huve't i frysen häromdagen utbrast hon:
-Men det är ju TOMT !!! Det är det aaaaaaaaaaaldrig i din frys mamma......

Jodå, tomt så det ekar nästan...
Å inte ett endaste blåbär har blivit plockat i år *suck...* :(
Så nu ska snart tekakor med stenmalet grahamsmjöl, dinkelsikt, honung o ett äpple jag hittade i kylen bakas ut.
Får bli kvällsmat idag med ost o skinka, grönsaker o lite vattenmelon till det.

Nu har turisterna flytt ön kan jag säga...
Vi skulle ju vara 2 som jobbar men vi får dela på dagarna, halva dagen var så länge...
Undantaget på lör, då går Kungsrallyt, sista stora evenemanget i år.
Sista "Sommarkväll på torget" imorrn...
Tyvärr bara lokala öländska band.
Inget ont om Trofast o "Bufflarna" men ska dom dra folk till Bghm's torg så sent i augusti får dom ta hit ett stort namn.
Förra året var ju "Rolandz" här med Robert Gustafsson.
Hällande spöregn.... :(

Som förband var det en fantastisk man vid namn Magnus Andersson fr Brömsebro, den sjungande elektrikern, med Rockaholic som kompband.
Han har en röst som platsar på vilken rockarena som helst nästan....
Dom har spelning nere i Kristianopel på lör, jag har fått inbjudan av honom men får avstå tyvärr.
Många band den dagen, även Calle Kristiansson o dom spelar redan kl 15 o då slutar jag jobba så det går inte.
Men ny chans kommer 30e augusti :))

Sen drar jag till Blädinge för dans till underbara PH's :))
Sen tar det till okt innan nästa gg :(

Så ikväll bjuder jag er på Magnus Andersson :)
Ett smakprov från denna rasande snygga, resliga, blonda viking ;)



Kommentarer

  1. Ja nu e det väldigt omväxlande väder här med.
    En liten tromb tog ner några träd på min arbetsplats och stolar o bord flög iväg, ganska omtumlande faktiskt.
    ha de Fia.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg