Torsdag kväll....



... å mörkret lägger sig utanför å klockan är bara runt 21..
Ack så stillsamt det blivit på bara 2-3 dagar här i stan.
18.30 ikväll så var Storgatan nästan öde....
Försäljningen har sjunkit drastiskt sen förra veckan men så tidens tand denna årstid.
Å andra sidan kommer nu MIN tid...

Tiden att prata med kunderna, många är intresserade av hur turismen utvecklats sen storhetstiden på 80 talet.
Många var här då o har återvänt nu, andra har varit här mer frekvent...
Dom kommer in o frågar om nåt mysigt fik finns i närheten mm..
Jag får prata om det som jag kan o älskar, mitt Öland.. <3

Idag har jag haft en reporter o en fotograf här hemma.
Det kommer bli ett reportage i Hemmets Veckotidning nån gång okt-nov, det ska skrivas klart å så har dom ju 8-10 veckors pressläggning typ...
Om ensamhet, om att bli ofrivilligt ensam, om hur dansen o dansbandsmusiken har hjälpt mig ur sorgen ef A o ensamheten...
Hon messade mig i slutet på maj om det, hade hittat bloggen via vår länstidning Barometern, läst om det jag skriver om, om dans, ensamhet, sorgen osv så idag blev det av.
Hon tog mycket kort, får se hur mycket som hamnar i tidningen, kanske bara blir porträtt.
Eftersom det blir senare i höst fick vi "fejka" höstmys med tända ljus :D

Ska bli intressant att se hur det blir i tryckt form o efterverkningarna o reaktionerna.
Ska ringa henne imorrn bitti o komplettera med lite av det jag ville ska komma fram.
Man kommer inte ihåg allt när man väl sitter där, borde skrivit not om det men hjärnan är som den är..*suck*..
Nu har jag iaf skrivit ner det så jag kommer ihåg det..
Imorrn är det jobb, tänkte baka bröd igen när jag kommer hem.
Är som sagt TOMT i frysen å ack så gott med egna bakade frukostbullar.

Lör blir det jobb, vi har Kungsrallyt här, sen drar jag på dans till Alvestatrakten.
Har fixat viloplats när jag kommer dit ef jobb o lång resa, även plats att byta om i så jag slipper sitta i danskläderna hela vägen.
Får sova i bilen på natten några timmar så åker jag hem på söndagen.

Men nu får det bli soffan en stund innan sängen....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Ja du - nu är det allt mörkt... Men så skönt det måste vara att få dra ner tempot lite? Eller?

    Ser fram emot att läsa artikeln om dig! Reportaget menar jag! Förstår om du har en tudelad känsla kring det. Det är aldrig lätt det här med det skrivna ordet i tidningar.

    Roligt att du skall iväg lite igen - kör försiktigt bara!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg