Jepp....



.... då var det fredag igen !!
Jobbar sista rycket nu, känns alltid lite konstig när man går från absolut noll till 110% i början o lika konstigt är det när det tar slut.
Men så är det med säsongsjobben....
Har varit på af o fått träffa min rara af-förmedlare, hon är guld värd den kvinnan.
Hur motigt det än är när man går dit så mår man alltid så mycket bättre när man går därifrån.
Det har alltid varit så..
Hon kan verkligen konsten att få en se framåt o se möjligheter.
Så jag har redan sökt 2 jobb, både hemmaplan o längre bort.
Å en person ställde gladeligen upp som referens när jag ringde o frågade, sånt är kul !!
Ibland känns det som om ett miljöombyte vore nyttigt med tanke på allt som finns i "bagaget" s a s.

Har börjat städa av lite inför säsongsbytet hemma, tvättat 2 fönster så länge.
Ska ju bli hiskeligt regnande nästa vecka så det är bara att byta skiten på dom.
Fick iaf bort en fågelskit stor som halva fönstret som suttit sen i juli nån gång...
J***la sjöfåglar som flyger över oss ner till viken...grrrrrr......
Ska plocka upp en fönsterlampa till o tända upp allt ikväll i mörkret, få lite höstmysigt.....
Haft alla mattor ute o piskat dom, resten kan jag göra trots regnande iaf...

Fick precis tele av lill-loppan, hon har bytt skola nu.
Det blev inte ekonomi på CIS, hon trivdes inte alls med varken skola elr nya klasskompisar så det blev Östersjögymnasiet o barn&fritid.
Så hon börjar där på måndag.
Tur när man inser det så snabbt medans man har chans att byta o inte kommer efter dom andra o inte försöker o försöker fast man mår dåligt av det.

Det blir en lugn helg, behöver vila både mentalt o foten.
När man slutar jobba så kommer den mentala tröttheten, den som man liksom inte kan vila bort, tar ett tag att få igen den orken.
Svårt att förstå för den som inte varit utbränd elr har på annat sätt reducerad kapacitet.
Kanske ska träffa en väninnan ikväll, har lite dåligt samvete man inte hunnit höra av sig under sommaren.
Jag försöker vårda den vänskap jag har men säsongsjobb på Öland är som det är o det är de flesta införstådda med som tur är.

Som fredagsnöje hakar jag på en tv-lista från nån??
Vet inte vart den började o jag börjar mitt i den :))

Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden?

Öööh..... inte en aning...


Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt?

Säger som Ergo, Skilda världar...

Nämn en tv-serie som har fått dig att gråta flertalet gånger?

Säkert "Lilla huset...." "Macahan.." "Mot alla vindar.."

Nämn den senaste tv-serien som du tittade på?

"Bron"
"Badhotellet", gillar danska serier, dom är grymt bra !!

Nämn din favoritgenre när det gäller tv?

Komedi, drama, polisserier mm.


Nämn den första tv-serien som du blev besatt av?

Säkert "Dallas" :))

Nämn en tv-serie som du önskar att du aldrig tittat på?

Åååh, det är säkert många men kan inte komma på nån just nu...

Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om?

Inte en aning...

Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest?

"Criminal minds", tyckte den var bra i början men nu är det för skruvat för jag ska vara road av det..

HA EN SKÖN FREDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg