Augusti....

... har gjort sitt inträde o vilken start jag fick på den :))
Hade 2 helt otroliga kvällar o dagar tors-fre :))

Drog som bekant ner till Karlskrona när jag hämtat bilen i tors, dock fick jag städa den ordentligt innan jag kunde köra den.
Glassaneringen ger jag inte så mycket för, både små glasbitar o glasdamm låg kvar i bilen som jag fick dammsuga upp för att inte få i fingrarna.
Körde den till biltvätten så jag fick bort lera o annat som älgen hade på sig o kunde se hur mycket den repat min bil.

Anlände örlogsstaden 15.10, checkade in på vandrarhemmet.
Vilade en stund,duschade o tog bussen in till stan.
Trodde det skulle vara mera kringarrangemang men det var i stort sett koncentrerat till Stortorget.
Möjligen att det var mer fre-lör än tors, det kan jag inte svara på...
Så så mycket shopping blev det inte..

Köpte mig en smarrig langos, tur man bara äter det 3-4 ggr per år :))
Friterat bröd är väl inte det nyttigaste direkt :)
Sprang på LS-crew, de som roddar, säljer prylar i shopen mm.
Stod o hängde lite med dom vid shopen o pratade lite skit som vanligt, sprang på bästa LS-kompisen K o hennes man ute på torget.
Vi gick o kollade runt lite, hittade halva LS på en restaurang så vi bytte några ord med dom.

Det var mycket annat på torget oxå, kroppkaksätning, Karlskrona stadslopp gick av stapeln för 1a gg, 5 elr 10 km kunde man springa.
Innan LS gick på scen så var det några som kallade sig "Världens snabbaste allsång.."
Herregud vilka galningar säger jag bara !!!!
Om ni får chansen att se dom så gör det, dom e sjövilda på scen.
Frontmannen hade nog sprungit o förbrukat lika mycket energi på den ca 1.5 tim långa showen som en maratonlöpare gör av med.
Inte en död sekund !!!
Texten till låtarna kom upp på en skärm vid ena scenkanten så alla kunde sjunga med.

Lite dålig planering av dom var det, LS kunde inte gå på förrän 21.30, en halvtimme sena, utsatt tid var 21.
Dom var ju tvungna att stöka om scenen med instrument osv..
Men M sa att kvällen innan var dom 1 timme försenade så det gick ju framåt..
Å vilken kväll det blev !!!
Torget är stort, det var fyllt till brädden, kanske 8 000 pers elr så....
Det var riktig feststämning :))
Natten var ljummen, folk var glada, karusellerna snurrade o blinkade, rena fyrverkeriet !!
Å så LS musik till det :))
Att man kan bli så genuint lycklig av dom är ett mirakel :))

"Dansgolv" var utlagt.........
Jojo......
Det bestod av fyrkantiga plattor av nåt gummi-plastmaterial utlagt på kullersten a la klicksystem typ....
Å kullersten är inte ett jämnt underlag, det blir naturliga "hålor" då stenen sjunker ojämnt.
Å ett torg är inte jämnt heller....
Å jag hade gympaskor, fåfängan fick ge vika för fotsnälla skor..

Att försöka snurra på framfoten med gympaskor på ett underlag av gummi-plast är ingen bra kombo :))
Lägg till ett sluttande-stigande golv som dessutom sviktar bitvis så förstår ni mig när jag säger jag blev lätt sjösjuk av buggen så så värst mycket dans blev det inte..
Fjäskade till mig skjuts av M till vandrarhemmet så jag slapp krabba med nattbussen..

I fre så åkte vi till Milligarne för sol o bad..
Så varmt o skönt var det tills exakt 13.41, då gav solen upp o vinden piskade upp ordentligt så vi packade ihop o åkte till Ronneby Golfklubb o käkade lunch, sen åkte jag hem.
Stannade hos exet halvvägs o lånade hans dusch innan vidare färd mot Kalmar för dans till bästa PH.
Om det var dåligt med dansen i tors kväll till LS så tog jag igen det i fre :))

En sån tokgalen danskväll det blev !!!
Höll nollan den kvällen, alltså noll låtar som jag stod vid sidan av :))
Dansade precis alla låtar o jäkla vilket tryck dom har i bugglåtarna !!!
Det är härligt rykande rock'n'roll i 90% av bugglåtarna.
Å jag ääääääääälskar att bugga !!!
Det är så galet, sanslöst kul så det finns inte ord att beskriva det..
Jag var totalt tokblöt när kvällen var slut :))
Å dom e så härliga, hela gänget, varma o underbara människor, bjuder på sig själva på scen o privat.

Men igår var det tillbaka till verkligheten igen, dags för jobb.
Packade upp det nödvändigaste, åkte till affären, kylen gapade tom.
Jobbade 13-22 o jäkla vad folk var shoppingsugna.
Vi hade fullt tryck hela eftermiddagen i butiken, inte förrän vid 18 tiden lugnade det ner sig.
Sålde lite under senare timmarna men stängde vid 22, jag hade sista köpekunden 20.54 enl kvitttot på datorn.
Ett par våldsamma regnskurar o rullande muller från åska o nån blixt förgyllde dagen för oss.

Borde packa upp allt o röja lite men tror jag ska äta frukost nu o lägga mig en stund i solen ute på innergården.
Vill ta tillvara sensommarens sista strålar, snart är det över...
Pack upp o röja kan jag göra ikväll, slutar 20.
Å på ons är det sista kvällen jag jobbar till 22, det ska bli skönt.
Har jobbat så många kvällar i mina dagar på macken, campingarna osv så jag är nöjd med det.
Nästa gg jag ska stänga (nästa sön) stänger vi 19.
Turisterna tappar av ef idag, många har slut på semester, vill ha några dagar hemma, om knappt 3v börjar skolorna igen.

Men än är det inte slut på musik o dans~~~
På tis kväll kl 19 står LS på scen på larmtorget i Kalmar :))
Trodde dom skulle spela på stadsfesten på tors men icke o det var bra för på tis är jag LEDIG !!!
Så lite shopping under eftermiddagen, en matbit o LS på kvällen, förvisso bara till 21 men ändå.
På fre spinner vi loss till bästa PH's igen, denna gång på torget i Växjö på Karl-Oskar dagarna o på lör är det LS i Kärrasand, Urshult.
Det är lite osäkert om det blir både fre o lör, låååånga avstånd för mig, hade behövt sovplats i Växjö, får se vad det blir......

Men nu e det dags för frukost, fixa käk o förhoppningsvis hinna en stund i solen innan jobb....

Såhär sen man ut ef 4 timmars dans till bästa PH :))
Hoppas nån såg att jag åtminstone försööööööökt anstränga mig när jag kom dit :))


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!!

Kommentarer

  1. Vilka härliga dagar du haft, å så langos som e så gott.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. MEN såååååå härligt du haft det!!! Och du - vilket underbart foto på dig: du ser så otroligt lycklig ut!! Ja, det är ju så man kan känna det efter att ha fått dansa så..

    Hoppas din söndag var bra och att nästa vecka blir finfin. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg