Dagarna.....



...försvinner i rasande takt.....
Villintevillintevillinte...
Vill hålla kvar sommarkänslan, vill njuta av dessa fantastiska kvällar även att jag är ensam......
Vill inte ha arbetslösheten, mörkret o ensamheten igen...
Jag gillar sensommaren-tidig höst, den är lugn, ftf rätt varmt o skönt men det går obönhörligen mot mörkare, kallare tider..

Ska dock inte summera sommaren än, det är för tidigt..

Ledig idag o det är mulet, dock varmt men iaf.. :(
Ska svabba av lite här hemma på förmiddagen, röjde en del igår o i förrgår.
Blir Kalmar i eftermiddag, shopping, lite mat å så spelar LS 19-21 på Larmtorget :D
Hoppas på uppehållsväder, inte det åsk o regnväder som utlovats, blir inge bra med det elektroniska då som bekant.... :P

Pratade med italienskan i sön kväll, hon kom inte in på skolan hon ville så hon blir kvar där nere än så länge...
Lite "tungt", hade varit skönt att haft henne i Sverige åtminstone..
Men hon har sitt liv, är vuxen o klarar sig själv..
Fick ett annat meddelande på chatten imorse som oxå gjorde mig lite nedstämd men allt blir inte som man önskar men så är det...
Tur det är LS ikväll, få lite själslig näring o lycka..
Kan tyckas ytligt men för mig är det en lisa för själen...

Kan ju spinna vidare på man-kvinnasyndromet....
M o jag diskuterade det oxå i bilen på hemväg fr Mörrum förra söndagen..
När vi båda lägger ut nåt på fb som är lite "tungt", man kanske är ledsen, manar till eftertanke så är det ytterst, ytterst sällan en MAN som "gillar" elr kommenterar det.
Kvinnorna är desto fler....
Jag har kanske 2, max 3 st som brukar göra det men med tanke på hur många manliga vänner som jag är synnerligen välbekant med via dansen, inte bara ytligt,  så är det konstigt att inte fler reagerar.
Varför är det så???

Är det nåt dom inte vill befatta sig med??
Är dom rädda det syns dom är sårbara??
Att andra ska se att dom är medkännande??

Ibland blir jag så less på att vissa aldrig ger sig till känna att jag funderar på att plocka bort dom.
Varför ha dom kvar när dom inte bryr sig???
Allt kommer inte upp på flödet men är det nån jag inte sett på länge så brukar jag gå in på deras sida för att se hur det är osv...
Men det är jag det....

Dags för frukost nu, sen städa lite, en dusch o lite spa i badrummet o sen till Kalmar.....

HA EN BRA DAG !!!!


Kommentarer

  1. Dom är livrädda för att verka.... mesiga...
    Typiskt "svenskt".... jantelagen...
    Men det finns FINA män åxå.😄

    SvaraRadera
  2. Jag håller med - inte summera sommaren ännu!!! Hoppas fortfarande på några fina veckor till trots att jag börjar jobba igen nästa vecka..
    Tänkte skriva att jag hoppas att det inte blir regn för dig på LS, men jag vet ju att det spöregnade.. Usch!!
    Och det där med män.. Har ingen aning. Tyvärr. Men jag meddelar om jag kommer på något!

    Kramar så länge

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg