2015....



......lider mot sitt slut....
Ännu ett år har passerat, hujedamig......
Då kan man ju blicka tillbaka å se vad som hänt.....
Hittade en lista hos allas vår Asta som i sin tur snott den hos nån annan...

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Besökte Polen, som f ö är sambons hemland.
Å som många andra så har man sina tankar om hur ett land är, spec ett fd öststatland.
Men det är bedövande vackert, vare sig det är i bergen elr vid havet.
Men visst, vissa byggnader är sen kriget å ingen har gjort nåt åt det men vägg i vägg ligger supermoderna byggnader så kontrasterna är stora.

Genomdrev du någon stor förändring?
Flyttade 15 mil för jobb...

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Nä, den tiden är förbi...

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
17e-18e juli..
En fantastisk födelsedagshelg då vi dansade till Streaplers 2 kvällar i rad.. :))

Dog någon som stod dig nära?
Nej.... som tur är...
Men en kär gammal tant fick lämna oss i en ålder av 99 år å 7 mån.
Sorgligt å tråkigt att inte få fira hennes 100 års dag som vi trodde vi skulle få göra men själv ville hon inte bli 100 år så hon fick som hon ville.
Å har man levt så länge, nästan ett sekel å har haft ett bra liv får man vara tacksam för det.
Ingen lever i evighet..

Vilka länder besökte du?
Polen x 2 :))

Bästa köpet? 
Mina nya linser..
Att jag äntligen fick tummen ur å gick å beställde dom.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Att barnen har det bra å att det går bra för dom.
Käre sambon, att han finns hos mig....

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Mental ro...
En stabilare tillvaro ekonomiskt...
Ett fast jobb....

Vad önskar du att du gjort mer?
Uuuj, vet inte.... men det är säkert mycket....

Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte varit så tungsint periodvis..
Tar alldeles för mycket energi....
Men så blir det när man ständigt har hot om arbetslöshet över sig..

Favoritprogram på TV?
"Bonde söker fru.." <3 <3 <3


Bästa boken du läste i år? 
Läser inga böcker, orkar inte koncentrera mig så länge...
Nån enstaka pocketbok isf..

Största musikaliska upptäckten? 
Haha, nja.........
Dom som känner mig vet min musiksmak å hjärnan orkar inte med den övriga musiken.

Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Att jag åtminstone fick 6 mån jobb.

Största misstaget?  
Det är säkert många....
När hjärnan inte riktigt orkar med så blir det många misstag...

 Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Har nog varit lite gladare detta året trots allt...
Kärleken har gjort sitt till men oxå att jag fick jobb i 6 mån.
Men tungt att behöva lämna Öland i början på sommaren, att behöva åka ifrån barnen.
Även om dom är stora så finns man där iaf..

Vad spenderade du mest pengar på? 
Det lilla som finns att spendera när räkningarna är betalda går till det nödvändigaste, det man behöver, inte det man vill ha.
Men linserna var nog det mest enskilt kostsamma.

Något du önskade dig och fick?
Kärlek... <3

Något du önskade dig och inte fick?
Ett fast jobb....

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
Jobbade till 12.30.
Därefter hem, äta god middag med sambon å sen iväg på dans till det absolut bästa dansbandet, alla kategorier Streaplers :))
Vilken kväll !!!
Hade en fantastisk födelsedagshelg :))

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att ha fått ett fast jobb...
Det löser de flesta problemen..

Vem saknade du?
Barnen...

De bästa nya människorna du träffade?
Alla nya jag lärde känna på dansklubben...
Att äntligen hitta ett ställe där man passar in, där man blir positivt bemött vid 1a mötet osv är en helt ny upplevelse för mig.
Där har många mycket att lära hur man bemöter nya intresserade å får dom känna sig välkomna.

Mest stolt över?
Att jag flyttade 15 mil, idag får man flytta dit jobben finns men iaf.
Man ska lämna det invanda å ge sig iväg.
För mig är det ett oerhört kliv som är så inbiten ölänning å hemkär....
Å att jag hade möjlighet att behålla min lägenhet.

Högsta önskan just nu?
Samma som de sista 6 åren..
Att få ett fast jobb, att slippa oroa sig för ekonomin.
Att kunna göra nåt för å med barnen,bara ändå, för att det är kul....
Att kärleken håller i sig även i fortsättningen..

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Försöka vara snällare mot mig själv....
Har sagt det sista 2-3 åren men nja, det går sådär...

Lite bilder från 2015...
Fantastiska Myslakowice...
Påsk 2015
 På cruising hemma i Byhåla 23e maj..
Borgholm, midsommarafton....
 Dans i underbara Kärrasand 18e juli till Streaplers...
 50 års kalas i Mörrum i sept..
Härliga Larz-Kristerz i Kärrasand i sept...
 Kolobrzeg i Polen i sept...


 Så vackert vid havet......

 3 julknasiga barn julen 2015 <3

Morgonen blev sen innan det hände nåt idag.
Käre sambon satt med min dator till halv 1 inatt men nu har jag nytt operativsystem iaf.
Å så skulle jag ju rapportera mina a-kassedagar men det slutade med att jag fick ringa dom.
Å dom var vänliga att upplysa mig om att jag av de 8 dagar jag rapporterat in har 7 dagar karens så jag får EN dags ersättning....
Att man får karens när man haft ett fast "riktigt" jobb tycker jag är illa nog men att få det när man haft ett ynka nystartsjobb på 6 mån å åka på karens i en redan utsatt läge tycker jag rent för jävligt !!!
Samtidigt frågade jag dom om deltidsstämpling, hur det funkar.
Jo,det är som sååå.....

Att jobbar jag en dag i veckan blir 4 dagar deltidsstämplade.
Jobbar jag fyra dagar i veckan får jag en deltidsstämpeldag...
Jobbar jag ingenting så blir det vanlig ersättning, alltså inte några dagar som försvinner till deltidsstämpling.
Å jag som trodde det gällde de dagar man inte jobbade full tid.....
Dumidiotdeluxe.... :(

Å när dom 75 dagarna är slut så får jag antingen leva på den lön jag kan skrapa ihop elr säga upp mig å bli arbetslöshet på heltid igen.
Å man har bara 75 dagar per ny a-kassaperiod så det tar länge innan man kan deltidsjobba igen vid nytt jobb.
Antingen kan man inte jobba alls elr så måste man få en heltidstjänst efter att ha haft ett deltidsjobb under en a-kassaperiod...
Bra va??!!!
Jävla idot-Reinfeldt..... :(
Han var ta mig faan dummare än tåget....

Men dagen var inte lång kommen när telen ringde, det var den gode kökschefen..
Så jag ska jobba Nyårsdagen kl 7, hur länge vet jag inte men till 12, ev till kl 14.
Lördag ska jag jobba helpass, alltså 7-19.
Så de gäller att alltid ha telen på, alltid ha den nära om dom ringer-sms'ar...
Oxå ett stressmoment i sig...
Som om inte min hjärna är tillräckligt stressad redan av läget...

Men det blev sen eftermiddag innan vi kom iväg till Växjö på en tur.
Mina inköp inskränkte sig till ett par oooooooooerhört sexiga stödstrumpor...
Men man får ju sexiga ben när man slipper drabbas av åderbråck å dyl åkommor när man jobbar på hårt golv :))
Ett linne på HM att ha under jobbkläderna blev det oxå för stundvis är det kallt i köket där jag jobbar.
Billigare att köpa ett än köra 30 mil t/r för att hämta mina egna hemma....
Käre sambon inhandlade en dunjacka för ett mycket bra pris mot ordpris.

Jaha, ca 27.5 tim kvar av detta året .......
Nyårsafton tillbringas på en privat fest i klubblokalen.
Mat å hela köret ingår, vi betalar ju men iaf.
Men när tolvslaget varit o fyrverkerierna börja blekna får jag åka hem å sova.
Det blir inte många timmars sömn men för en förmiddags jobb går det ändå.

Så jag får önska alla ett gott slut å ett Gott nytt 2016 !!! 
 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg