Festernas....

 
 
......fest börjar alldeels strax...
Jag pratar förstås om Nobelfesten :))
Om en liten stund börjar prisutdelningen å kl 19.00 så börjar banketten.
Alltid lika roligt att se vad Victoria å co har på sig för klänningar.
Jag hoppas innerligt det är svenskt, skam vore det annars !!
En dag som denna borde inget annat vara tänkbart med de fantastiska designer vi har i Sverige med Lars Wallin i spetsen.
 
Å se, i veckan damp det ner en inbjudan till stor galafest även för oss :))
Volvo i Braås fyller 50 år nästa år å det ska firas med stor galafest.
Fre 13e Feb (bra datum va??!!) så intas hela Vida Arena av Volvoanställda med respektive.
Klädsel: Kavaj...
Jojo, ska det va fint så ska det.... :))
Då får den lilla svarta åka på, har 2 att välja mellan beroende på aktuell vikt ;)
Svarta stilettklackar till det å en elegant clutch (kuvertväska, ska sno en som äldsta dottern har..)
Middag, gala, show å dans utlovas, kl 18-01.
För de som bor utanför Växjö tätort lovas buss men det är då inget jag bryr mig om.
Jag kör hellre faktiskt men vi får se vad väder det är då..
 
Idag har jag varit hos frissan...
Så gudomligt ljuvligt att bli pilliduttad i håret...
Slingor i folie å en rejäl klippning gjorde susen.
Såå supernöjd blev jag !!
Riktig ljusa slingor i en kall men mjuk nyans.
Man har ju inte så mycket färg i nyllet denna årstiden å kan inte ha det för hårt mot ansiktet.
Å så satte jag i mina splitternya linser å jäkla vilken skillnad :))
Kristallklar blick, inte lätt grumlig som de gamla som var vääääääääldigt gamla...
Mjuka, smidiga, inte minsta skav...
Så underbart skönt !!
 
Tog en sväng inom Maxi för läsglas, hon hade rekommenderat +1-1.5 men jag fick gå upp till +2 i styrka.
Så nu har jag ett par linsläsglasögon för ålderssynfel så mycket så jag kan läsa i mobilen, nån meny om man är ute å äter osv.
Att sitta å läsa en hel tidning blir nog lite för påfrestande i det långa loppet.
 
Har shoppat blygsamt.
Ett svart linne å ett par örhängen i form av något mindre pluppar i kristall som jag ska ha till mitt döskallehalsband å jag ska ENBART ha dom till det.
Kan ha billigare på dans, då gör det inte så mycket om  man tappar nåt vilket jag gjort.
Så jag har fått kombinera ihop en av varje som näästan är identiska men till det halsbandet vill jag ha det perfekt.
 
Köpte "Mitt kök" bilagan på affären å vilka recept det är med till jul.
Pepparkakscheesecaken ligger illa till :))
 
Imorrn är det dags för julbord därav dagens shopping.
Var ute efter en omlottop men det sket sig...
Så det får bli nya kjolen från Ullared (MQ outlet..) linnet jag köpte idag å en gammal "trasa" över det ;)
Högklackade stövlar får bli fotbeklädnad..
 
Men nu ska jag se Nobel, prisutdelningen...
 
HA EN FIN NOBELAFTON !!
 
 


Kommentarer

Populära inlägg