Hemma....

 ...... efter julskinkedans på klubben...
Det var många som kom, allt från nybörjare till tävlingsdansare.
Roligt att se så många när det fixas nåt :))

Jovars , har ju jobbat 2 dagar på sjukhuset nu.
Jobbar ju i centralköket i Växjö,  Region Kronoberg som det heter korrekt.
Alltså.....om ni visste hur mycket meck det är med maten ni serveras när ni ligger inlagda??
Jag har alltid kallat sjukhuset för "hotellet ", till slut kunde jag nästan skriva co adress där.
Har ju vistas väldigt mycket på sjukhus under några år när hö njure krånglade.

Å av en händelse kom jag på igår att det var 24 år sen jag åkte in 1a gg.
Satte slang in i njuren via ryggmuskeln på natten, hade ju totalstopp i njuren, blev jättedålig dagen efter så vid denna tiden då så låg jag på intensiven med allmän blodförgiftning.
Fy faan rent ut sagt så sjuk jag var då....
Men som tur håller den sig lugn nu, gjort så sista 15 åren.
Men aktar mig noga för att dra på mig u-infektion å dyl...

Å visst är det "hotell", man får ju allt serverat.
Men vilket jobb det ligger bakom enbart maten!!!
Mycket att lära å ta in, lära sig tyda alla patientkort på brickorna.
Vad var å en ska ha, hur mycket, olika sorters kost, allergier mm...
Nu ska jag jobba på måndag oxå men kan bli inringd i helgen.
Då ringer dom isf men annars sköts allt via sms.

Man får sms om man jobba specifika tider så får man svara.
Men nån annan kan ju hinna före, det går ju ut till fler än mig.
Men får se vad det blir av det.

Käre sambon sitter med min dator å har gjort sen jag kom hem.
Skulle rapportera mina a-kassedagar men det gick inte.
Var tvungen att uppdatera operativsystemet bla bla bla....
Blir så less på det....
Men hoppas det löser sig till imorrn å det gör det säkert men iaf.


Imorgon blir det kanske en tur på rea inne i Växjö,  vi får se vad som sker....
Bara 50 tim kvar på detta året....
Ska försöka få till nån årssammanfattning under morgondagen...



HA EN SKÖN KVÄLL!!! 

Kommentarer

Populära inlägg