Nu är julen....

 
 
........ slut för denna gången....
Ljusen har brunnit ner, maten är uppäten, nu blickar man framåt till Nyår...
 
Rumpan har åter landat i soffan på Småland, imorrn börjar jag jobba på sjukhuset i Växjö.
Har packat upp allt utom sminkgrejerna så det ska jag göra strax.
Insåg jag åkt ifrån min väckarklocka men imorrn börjar jag 10.30 så det gör inget.
Jag är ju så gammaldags att jag vill ha en vanlig väckarklocka, gillar inte att använda telen till det. Men får lösa det till tis då jag börjar kl 7..
Käre sambon är snäll å kör mig imorrn iaf, det finns ju bara betalparkeringar så vi får kolla vart jag kan parkera billigast å var dom ligger.
 
Måste ringa 2-3 samtal imorrn också innan jag börjar, fy faan så trist det är.
Är så trött på allt som ska rapporteras, allt jag önskar är ett fast jobb så man slipper allt strul.
 
Å snö har det kommit....
Även hemma på ön...
Gav mig ut en runda imorse, genom slottsskogen, upp på alvaret, runt slottet, ner till kaffetorpet å Strandvägen hem..
Mötte 4 löpare å en hundpromenerare i snöyran.
Men det övergick senare i rent regn så det var riktigt skitväder när vi skulle packa in i bilarna å åka.
Riktigt grisväder att köra i, tjock snömodd spec mellan Kalmar å Nybro.
Därefter hade dom skrapat bort det faktiskt men här hemma i Småland så var det betydligt mer snö å halvfruset.
 
Har iaf matlådor klara för både mån å tis så man slipper stå med det.
Även om det bara är 3 v sen jag jobbade sist så tror jag att jag kommer vara rätt trött.
 
Kanske blir en tur in till Växjö på ons för att se om lite rea.
Min 7 km runda får det också bli om inte vädret är för grisigt....
Nyår firar vi nog på dansklubben vad det verkar som nu.
Har varit hemma de sista 20 åren typ, ibland helt ensam så vi hoppas på en trevlig kväll så får man se hur många som dyker upp.
 
Nu ska jag fortsätta min spa-dag jag påbörjade hemma idag, ska fixa till mina ögonbryn.
Både plock å lite färg behöver dom..
Så det blir att softa framför tv'n å försöka lägga sig i hyfsad tid...
 
HA EN BRA KVÄLL !!!
 
 
 
 


Kommentarer

Populära inlägg