När hjärnan brister....

Bildresultat för trött hjärna

... eller när minnet brister...
Ja, tyvärr har jag blivit varse de sista dagarna om hur minnet o andra funktioner brister-har brustit i min hjärna...
Man blir nedstämd av att veta hur mycket man går-gått miste om..
Allt från upplevelser till pengar..
Bara för att hjärnan inte riktigt hänger med å orkar med allt.

Vaknade strax efter kl 5 imorse å visste att lill-loppan å hennes kompis skulle prata i musikhjälpen.
Hon sa hon skulle prata i P3.
På med radion, först i mobilen, sökte igenom kanalerna, sen på med stereon som inte varit igång på dryga halvåret, försökte få in nån kanal där.
Jag som ALDRIG lyssnar på radion hade ju ingen aning om vilken frekvens den låg på.
Till slut gick jag via ett inlägg på fb, då var det ju en lokalsändning, givetvis...
Det gick ju via P3's musikhjälpen men var ju en lokalsändning från skolan hon går på.
Det hade ju säkert vem som helst kollat innan å tagit reda på men se, där funkade inte min hjärna..
Så jag fick ju bara höra sista 20 min ungf men dom var duktiga :)
En tröst är att kompisens mamma sa likadant, hade hon inte fått direktlänken igår hade hon nog också irrat runt bland kanalerna..

Har varit ute för flera missförstånd enbart för att min hjärna inte riktigt orkar tänka så långt som att kolla upp saker å ting i förväg, för att den inte kopplar riktigt rätt längre i vissa fall osv som andra gör, mycket skulle ha kunnat vara bättre om jag inte haft den hjärnan som jag har..
Å tyvärr får jag nog leva med det, det är bättre i perioder men just nu har det varit tungt ett tag med den annalkande å nuvarande arbetslösheten osv å då brister såna självklara saker...

Har varit på banken idag ang mitt pensionsparande, att det ska organiseras om.
Vi gick igenom en del annat också, bl a fick hon se att jag ftf betalat avgift för bankgiro som jag inte använt sen -11...
Jag fick tillbaka avgiften för detta året iaf men det är många hundralappar som gått förlorade enbart där.
Då kan man tycka jag är slarvig som inte haft koll å de kan jag väl hålla med om.
Men jag hade alltid ett bankmöte per år förr när jag hade sparande men efter lång arbetslöshet fanns inga pengar kvar att placera så då har jag inte haft en tanke på det.
Å de sista 3 åren har ju varit minst sagt tunga psykiskt av olika orsaker å då faller sånt bort.
Men man kan också tycka att när man byter från en banktjänst till en annan att det ska plockas bort automatiskt men så är icke fallet.

Så kolla upp allt ni har så ni inte betalar nåt i onödan avsett vad det är.
Skulle kunna berätta mycket om hur det är att leva med bristande minne å funktioner som andra tar för givet men det får bli i ett annat inlägg...

Glädjande är att jag har fått mejl från en arbetsgivare i Växjö som jag träffade i våras.
Då fick jag inget men uppenbart så har han inte släppt mig helt.
Vi har en gemensam bekant på klubben å han hade frågat henne i höstas vad jag gjorde.
Då jobbade jag ju men nu hade hon sagt att jag åter var arbetslös så han kontaktade mig.
Pratade med honom igår, en supergo man är det.
Sa att jag väntar på svar från Färjestaden å han var villig att vänta in det svaret för det händer nog inget innan nyår iaf.

Å andra sidan vet jag inte NÄR det blir anställning OM jag får en tjänst där så då kan man ha nåt under tiden då han enbart kan ge mig timmar till att börja med, sen ev vikariat osv...
Å det värmer enormt när en arbetsgivare aktivt söker upp en för dom vill att man ska jobba hos dom.
Annars är man inte mycket värd som arbetslös när man blir tillfälligt anställd, bara försöka utnyttja så mycket dom kan.

Sitter på bibblan å skriver nu...
I måndags röjde jag upp alla kläderna, sorterade lite.
Igår var jag i Kalmar med lill-loppan, vi hade utv.samtal, vi åkte redan 9.30.
Sen for jag på sjuttielva håll å kanter i stan innan jag var hemma kl 15 igen..
Så var den dagen gången...

Tycker jag inte hinner nåt å jag har så mycket så jag vet inte vad jag ska börja nästan...
Har varit kalla men vackra dagar å den lågt stående solen är obarmhärtig..
Den avslöjar lager av damm i lägenheten.
Jag har ju fokuserat på kök, toalett å golv de gånger jag varit hemma å städat-röjt upp sista halvåret, resten har ju fått vara liksom..
Men det får bli att ta en trasa, lite vatten med några droppar diskmedel å gå loss på det..
För dammigt blir det trots att nästan ingen varit hemma..
Ska hiva ut soffmattan idag medans det är vackert väder, ska ju bli sämre vädermässigt.
Kylan kan jag va utan men då blir det också gråväder när tempen går upp.
Har bett en bekant i mitt gamla bo-område att se om han kan boka tvättstugan där så jag kan tvätta mattan.
Där finns en 15 kg's tvättmaskin som klarar en trasmatta på 130x190 cm.

Har lyckats boka tider till "tyskan" både här å där d 23e när hon e hemma men det blev i Kalmar.
Här var det inte öppet då så det fick bli så.
Verkar som hon är på väg tillbaka till Italien å jag kan förstå henne.
Klimatet framförallt , maten å språket...
Hon har fått ett erbjudande av en fd tränare på gården hon jobbade på, det ska ligga mitt på Sicilien.
Men hon vill gärna till trakterna runt Rom å jag kan förstå henne, så vackert som det verkar vara där.
Har ju bara landat i Rom, inte besökt det än.
Dom har så fina stall där säger hon så vi får väl se...

Nu ska jag surfa runt lite sista tiden jag har, sen blir det nåt ärende på stan innan det blir hem å börja städa...

HA EN BRA DAG !!!



















Kommentarer

Populära inlägg