Dagarna...



...rinner iväg, har bara 3 arbetsdagar kvar.....
Slutar ju på tisdag...
Fick avslag på en ansökan i förrgår men igår hade det ringt på min mobil medan jag jobbade.
Så nu ska jag på anst.intervju på ons kl 11 i Färjestaden, ska ju vara i Kalmar 9.30 för utv.samtal för lill-loppan.
Jag sökte dit även i våras när dom hade en utlyst tjänst, dom expanderar i rasande takt verkar det som.
Å har jag kört så långt som till Färjestaden så kan jag köra sista knappa 3 milen hem en sväng även om jag inte tänkt det från början.

Men jag åker tillbaka på kvällen, på tors ska jag till frissan (måste ju va snygg när man ska gå på Nobelmiddag ;) ) å på fre är det ju julbordet med fd jobbarkompisarna.
Så dom 3 dagarna blev snabbt fullbokade....

Ett nytt oväder nalkas sägs det...
Ska bli klass 2 varning på den.
Å på lör ska det bli riktigt skitväder å vi åker kl 6 från Växjö.
Så det blir ingen sovmorgon där inte...
Upp kl 5, nån macka i magen å borsta tänderna å sen iväg.
Ska skriva en liten lista på det jag ska kolla på OM det går att ta sig fram dit jag vill.
Jag tänker inte stå å slåss med köpgalna kärringar å nån gubbe för att få tag på det..

Bakade muffins igår å med lite frosting på så blev det cupcakes :))
Å goooooooda blev dom med frostingen på, trodde det skulle bli för sött men det var jättegott !!
Så här kommer receptet på Christmas cupcakes :))


2 ägg
2 dl socker
100 gr smält smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk pepparkakskrydda
(jag tog 1 msk kanel, 2 tsk ingefära, 1 tsk nejlika)
1 dl filmjölk
1 dl lingonsylt
 
Frosting:
50 gr mjukt smör
200 gr philadelphiaost
2 dl florsocker
1 msk lingonsylt
 
Vispa ägg å socker pösigt.
Blanda vetemjöl, bakpulver, kryddor.
Ha i det avsvalnade smöret, lingonsylten, filmjölken o vetemjölet.
Rör till en slät smet.
Fyll muffinsformar, gärna amerikanska i en muffinsplåt till 2/3.
Grädda i 200C ca 15 min å låt svalna.
 
Rör samma allt till frostingen, lägg en msk på varje muffins.
Dekorera med lingon elr granatäpplekärnor å nåt att småpynt, t ex snöflingor.
 
HA EN BRA KVÄLL !!





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg