Jodå....

 
.... vi överlevde dagen i Ullared..
Upp tidigt i ottan, 4.30 ringde klockan.
Fixa sig i ordning, en liten frukost i magen, borsta tänderna å iväg.
Bussen gick 6 in i från Växjö så vi hittade parkering å väntade på bussen, knappt full var den.
Ett riktigt jäkla skitväder, regnet öste ner å det blåste halv storm..
Vi anlända ganska exakt kl 8 men då hade jag redan läst på "Ullared-snackisen" på fb att dom släppt in 30 min innan öppning, förmodligen för vädret skull.
För dra mig baklänges i en gammal grävskop, som det stormade å slagregnade.
Vi hann bli rätt blöta på den korta biten mellan bussen å ingången men det var fritt fram in.
 
Där blev det lite stressigt för mig, folk mer elr mindre sprang in med kundvagnarna å precis vid hudvård-kosmetika som är först som jag skulle till.
Men sen var det lugna gatan, visst var det mycket kunder men inte så hysteriskt illa som jag befarade.
Man får ju flytta vagnen bit för bit så man slipper köra den runt hela tiden å sen hålla reda på numret.
Så länge man inte lämnar nåt i vagnen typ plånbok elr dyl så kan den ju stå.
 
Å provrumssystemet var ju suveränt, elektroniskt så dom hade full koll på vilka provrum som var lediga så det var smidigt.
Men vid 12 tiden så började det tjocka på med folk rejält.
Vi var färdigshoppade kl 13, då var vi nöjda men bussen skulle gå 15 å vi var ombedda att vara där 14.30 för packning så vi hade 1½ tim kvar.
Sambon gick in på Net on Net medans jag vaktade vagnen, sen gick vi till MQ outlet där jag köpte en kjol.
Där fanns ju Ullared Lantmän också så jag handlade lite där.
 
Vad har jag då köpt??
Vaxremsor, deo, hårgelé, servetter, sockar, trosor, en omlottkofta.
Diskmedel, nötter, mandel, torkad frukt.
En cd skiva med julmusik av Rod Stewart, alla välkända engelska jullåtar.
Å lite till, ett par julklappar t ex..
Min "budget" var max, absolut MAX 1 000 kr o det klarade jag med lite marginal.
Käre sambon handlade för lite mer men han köpte ny taklampa till köket bl a.
 
Men alltså.........
Jag fattar ändå inte riktigt folks förtjusning med Ullared...
Visst, det är väl kul att åka dit när det är "hanterbart" som idag men så hysteriska som en del är begriper jag bara inte...
För billigt är det inte, inte det jag köpte iaf.
Vaxremsorna kostade 50 kr/paket å jag ger 60 kr/paket på Rusta.
Deo 17 kr styck men ibland har t ex CG 2 för 35 kr.
Servetterna kostade ca 9 kr/paket men det ger jag alltid på Rusta, ÖB å Maxi när dom rear ut osv.
Visst är det billiga kläder en del men jag pallar inte att stå å rota i precis allt för att hitta nåt guldkorn.
 
Nu har vi ju fått EKO-hallen i Kalmar å där är det ju rätt billigt så vi har mini-Ullared lite överallt .
Det var 5 år sen jag var där 1a å enda gången å jag är inte förvånad om det tar 5 år till nästa gång.
Men jag ääääääääälskar Ullared på tv :))
 
Så det var skönt att sätta sig i bussen å åka hemåt, tog ganska exakt 2 tim.
Har plockat upp å sorterat det vi handlade.
Nu blir det slapp i soffan, morgonen var tidig så det behövs så så mycket mer händer nog inte idag.
 
Imorrn blir det städröj, har inte orkat nån kväll i veckan.
2 dagar kvar att jobba....
Å imorrn är det 2a advent redan..
Måste ju avsluta med "Ullaredslåten" ;)
"Varje gång jag ser dig.." med Fernandoz :))

 
HA EN SKÖN 2a ADVENT !!


Kommentarer

  1. Skönt att ha det gjort nu då:) Är ingen direkt Ullareds fan men åker dit ibland. Har ju bara 45 minuter dit.
    ha de Fia.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg