Lillejulafton....


.....har det blivit mer svårt att tro det....
+11-12 grader å strålande sol idag även om morgonen var regnig.
För 5 år sen hade vi -17.4 såg jag på minnesuppdatering på fb imorse.
Hua säger jag bara......

Jaha, är allt klart nu??
Alla klappar inslagna,  knäcken klar, brödet bakat å julabyken tvättad ??
Då kan det bli jul nu då :))
Å det blir det nog ändå....

Idag har vi varit inne i Kalmar å h-e så möe folk.....suck....
Innerligt glad jag inte behövde jaga julklappar utan kunde gå å titta på vad jag ville under tiden.

Igår var alla barnen samlade, ett år sen sist...
Ska strax ner å äta hos mina föräldrar,  käre sambon kom för en stund sen.

Min vistelse blir kort här hemma,  sön åker jag till sambon igen.
På mån börjar jag jobba på sjukhuset,  ska jobba mån-tis till att börja med.
I väntan på svar fr Färjestaden så kan jag ta de timmar jag blir erbjuden.
Bättre än stämpla iaf....
Men påfrestande att inte veta hur mycket, hur länge elr vad det blir för jobb framöver.
Allt jag önskar är en stabil tillvaro med fast jobb....

Får önska er alla en riktigt God jul.....




Kommentarer

Populära inlägg