Det.....



....... blir inte alltid som man tänkt...
Skulle gjort så mycket idag, istället har jag legat däckad i migrän sen jag kom hem.
Jobbade ju 12 tim igår på sjukhuset å fyttiattans så lång den dagen var men det gick iaf...hua....
En tung huvudvärk förföljde mig hela dagen..
Å jag vaknade likadant imorse..

Men jag körde till jobbet, lämnade bilen hos bilglas å blev hämtade av en jobbarkompis.
Jobbade till 14, handlade lite på Maxi men hade ftf inte fått sms av bilglasar'n så jag gick bort till Rusta.
Köpte en fantastiskt vacker löpare till matbordet nu när det blir jul å när jag gick där så kom sms att bilen var klar.
Så jag gick bort till jobbet igen å hämtade min grejer å hade tur att en annan jobbarkompis var där så jag fick skjuts igen å slapp gå.
Men det var inte gratis.......
En person sa att allt gick på försäkringen men jag fick betala en del.
Inte så vansinnig blodigt men iaf, extra utgift precis innan jul....suck...

Åkte hem så det hann nästan bli mörkt innan jag var hemma.
Plockade in allt, tog en macka å en tablett av min gamla migränmedicin.
Å fy farao, jag hade glömt hur knockad jag blir av den......
Blev helt snurrig innan jag slocknade, som riktig fylla....
Vaknade, torr i munnen, allmänt dåsig men huvudvärken var borta.
Så jag fick nyktra till lite så gick jag upp å började fixa matlåda till imorrn.
Kokt pot, stekt lax, ärter å en kall äppel-gurkasås.
Min kvällsmat blev en tallrik tomtegröt å macka, mer orkade jag inte.

Å jag vet väl ungefär var huvudvärken kommer ifrån å delvis får jag skylla mig själv.
Stressen över att få ihop timmar, inte vila tillräckligt när kroppen signalerar det å hormoner till det.
Mina hormoner stökar lite med mig av å till men så är tidens gång....
Men det blir 3,5 tim jobb på sjukhuset imorrn å så fick jag söndag oxå.
Ska räkna ihop timmarna på ett ungefär sen men tror det går ihop sig hyfsat nu.

Jag skulle gjort så mycket idag när jag kom hem men det blev inget av det..
Skulle städat min toalett å makeupskåp.
Skulle städat tvättstugan ordentligt, gjort en pepparkaksdeg. 
Men det får jag göra imorrn istället, så är det bara.
Å världen går inte under om jag inte hinner allt innan söndag heller, all tung städning är gjord i söndags.
Imorrn slutar jag redan kl 11, en anl att jag tog passet så är jag fri resten av dagen men får ändå lite timmar till.

Nu får det bli "Dicte" å sen sängen så hoppas jag att jag är piggare imorrn....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Populära inlägg