En månad.....





....... kvar till julafton.....
Idag är det även Thanksgiving i USA, en helg som nästan är större än julen där borta.
Lite märkligt att vi inte anammat det när vi har så mycket annat därifrån.
En helgdag som verkligen har nåt värde, att vara tacksam för det man har.
Sägnen säger att det var de 1a som utvandrade som startade den traditionen efter att dom hade överlevt 1a året.

Ja, jag har mycket att vara tacksam för idag....
Mina barn även om jag saknar dom, en underbar sambo, mat på bordet, pengarna räcker till det nödvändigaste å lite vardagslyx. 
Mer behöver jag inte efter alla tunga år.....

Tungt var det att se "Svenska fall för FBI" ikväll. 
Det handlade ju om dubbelmordet på Barbro å Bertil i Mellby på n.Öland.
Å alla de bränder (7st) som förekom sen -97.
Den som misstänktes för det specifika brottet men frikändes dömdes senare för mordet på Annika å Gustaf  i Flakeböle 2012.
Det var på Luciadagen som dom mördades, exmaken ringde mig dagen efter å sa att det brunnit hos dom å att dom inte fick kontakt med dom.
Kropparna hittades senare å bekräftades som dom.
A å G var gäster på mitt bröllop för 19½ år sen då exmaken jobbat för honom.
Även italienskans pappa jobbade för honom så jag välbekant med dom.

Mycket vad som sades hade jag glömt, man läser heller inte exakt allt i långa tidningsreferat.
En del visste jag inte mer än att jag inte skulle vilja bo däruppe då...
Men när dom la ihop alla bränder, mord mm så var det skrämmande tydligt vem som är skyldig.
Han hade koppling till alla å när han dömdes upphörde bränderna......
Hade han inte frikänts för mordet på sin mamma Barbro å hennes sambo hade A å G levt idag, det är jag övertygad om.....
Det har nyligen släppts en bok "Öland brinner" ang de ovanstående bränderna, jag har önskat mig den i julklapp av mina föräldrar.

Advent närmar sig med stormsteg.
Jag är klar till 2/3 av min städning, resten tar jag på lör.
Städade på förmiddagen till 12, tvättade klart alla fönster, storstädade 2 toaletter, lite allmänt plock, vilade en stund å åkte sen å jobbade.
Ser på fb att det bakas för fullt men jag har faan inte hunnit/orkat än...... 😞
Men världen går inte under för det, får ta det i nästa vecka när jag har mer tid. 

Nu blir det sängen, upp å duscha imorrn bitti å fixa mig i ordning, sen en fulldag i fiskaffären.
Lör är jag ledig men kl 21 på lör kväll spinner vi loss till världens bästa Wahlströms !!!!!!!

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg