Vargavintern.....


.......... har börjat...
Å så röda som rönnbären var tidigare i höst så stämmer det talesättet..
Just nu -4 men inte direkt nån snö men blixthalt ute.
När vi gick ut ur sjukhuset igår kväll så var det rena blankisen, det var som att åka skridskor på asfalten å A å G skulle cykla hem... :))
Men dom hade klarat sig iaf men det hade varit som att cykla på en isbana...
Å jag har bara sommardäck......
Mina dubbdäck står ju hemma hos pappa.
Som vanligt är grejerna på fel plats, vinterjackor, vinterkängor, dubbdäck, allt....
Men jag el ingen trodde nog det skulle bli full vinter 1a dagarna i november.
Å med sommardäck får jag köra försiktigt men andra gör det inte..
Så många som körde om mig imorse trots väglaget.
Om dom gick upp 5 min tidigare så skulle dom slippa stressa så förbannat.
Inte underligt det händer halkolyckor som folk kör....

Pratade med sonen förut, han e för rar min "lille" son.. :))
Jag fick en föreläsning om varför jag skulle ta 1a lediga dag å åka hem å hämta dom...
"Alltså...jag veet jag låter som morfar nu men tänk om det dyker upp en älg IGEN.....å du kan inte stanna för du inte har dubbdäck..."
Åååh, han e för söt, han är nog lite rädd om mamma tror jag.. ;)

Men tro på faan att jag fick park.böter idag.....
Helvetesjävlaskitidetblåskåpet !!!!!
Inte för tiden utan jag hade tydligen parkerat där man inte fick parkera...
Men grejen är att det står alltid bilar på den platsen, alltid alltid när jag kommer till sjukhuset å ska parkera.
Å är den ledig tar jag den, ingen har sagt att man INTE får parkera där...
Men jag har tydligen parkerat fel men det är jävligt surt att få böter för en sån sak...
Står det bilar där innan så kollar man ju inte skyltar å annat utan tar för givet att man får stå där.

Så jag tog lite vila i soffan när jag kom hem, jag behövde det.
Men sen satte jag en deg till rågsiktskakor, blev såå sugen på det i helgen.
När den jäste så rörde jag ihop en kladdkaka, det är ju kladdkakans dag idag.
Å när den stod i ugnen så gjorde jag ris i riskokaren å en kycklingwok till matlåda åt oss.
Sen bakade jag ut brödet.
Sånt kallas väl effektivitet :))
Men så var det disken oxå, det som inte går in el jag vill köra i diskmaskinen men nu är det gjort..
Men nu är brödet klart, om en stund ska jag ha ljummen rågbröd med ost å en liten bit kladdkaka. 
Har inte ätit sen 12.30 så det börjar kännas  magen nu 8 tim senare...
 Å vi tittade på sista "Johan Falk" igår....
Meeeeeeeeeen......asså.........jag trodde ju "Sofia" å "Seth" skulle få ihop det till slut....suck..
Å så klart att "Falk" inte kan dö, blir säkert nå annat av det även om dom säger det var sista filmen

Nähäni, nu ska jag ha nybakad rågkaka å liten bit kladdkaka......





HA EN SKÖN KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg