Julmarknader.........





Ja, nu är julmarknaderna i full gång....
Skäftekärrs julmarknad hemma på no.Öland höll sin i gångna helgen, tyvärr är det bara en bråkdel av det som var för kanske 15-20 år sen.
Huseby julmarknad ett par mil utanför Växjö startade i lör å håller på till nästa sön.
Vi gjorde ett besök där förra året, mest för att jag aldrig varit där  men i år blir det inget, sambon var inte sugen å det finns ingen ledig dag att passa in heller.
Å man behöver inte åka varje år heller.....

Kosta startar sin julmarknad på lör, sen är det tors-sön fram till i januari.
Men i 2 år har jag sagt jag ska åka dit men i år SKA jag bara dit.
Där kostar det inte inträde iaf som det gör på många andra ställen (tror inte det iaf..)
Jag älskar ju gå på sånt, bara insupa mysigheten å allt fint som finns.
Jag är inte så "tomtig" av mig (jodå, mina barn tycker det ibland men tror inte det är samma betydelse...) men ack vad jag älskar snögubbar.
Dom står där så välmående, trinda å goa tills dom blir ledsna å smälter ner..
Kalmar slott håller sin julmarknad senare i november, man kan nog hitta julmarknader lite var stans.

Å Sanna Nielsen ska vara årets julvärd i SVT.
Blir säkert bra men känns lite som ett alltför "säkert" kort, lite mer spännande kunde det varit tycker jag...

Mjahaja, det var det......
Vädret är ftf kallt men inte direkt nån snö, vi har barmark, verkar bli mest kustbandet som får snö.
Får se om vi åker hem på sön å hämtar mina dubbdäck.
Att åka fram å tillbaka samma dag är rätt mastigt även om det är Fars dag.
Annars kanske jag åker hem på tis å återvänder på ons i nästa vecka.
Men då kan du ge dig faan på att det blir +7-8C så man inte behöver varken dubbdäck el vinterjackor-kängor...
Jodå, jag vet, det blir senare ändå men ni fattar...

Jaha, USA går till val inatt.....
Jag har inte satt mig in i det exakt men i mina ögon så säger jag bara:
Gud hjälpe USA om Trump blir president.......
Visst, han är inte politiker, han är affärsman.
Många har väl som här, tröttnat på att inget händer när politikens kvarnar mal långsamt...
Å andra sidan verkar han ha storhetsvansinne å hans uttalande om kvinnor, folk av utländsk härkomst mm ger mig rysningar av obehag...
Well, well....... God bless USA...... vem som än vinner.....

Nu ska jag gå å fixa matlådor.
Koka potatis å morötter, tog upp en bit köttfärslimpa ur frysen.
Imorrn ska jag koka blomkål, göra en oststuvning å steka en bratwurst till torsdagen, sen klarar vi oss för veckan.
Lör kväll blir det utgång med klubben till Parken.
Härliga Blender står på scen, ska bli sååå kul att få spinna loss på golvet å inviga mina nya dansskor.





HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg