Snöflingor.....

........... singlade ner i luften igår när jag gav mig av in till stan för jobb...
Å jäääääädrans så kallt det var, får nog ta lite mer kläder på mig nu.
Har inte velat ha för mycket kläder i fiskaffären ännu för vad ska man då ha när det verkligen blir kallt??
Så idag åker nog underställtröjan på.

Jo, gav ju mig av in till stan igår innan jobbet för se, lill-loppan har glatt sin kära mor med ett besök på hemväg från moster i Lund.
Så jag hämtade upp henne, sen direkt ut till jobbet.
Hon gick på GS i 1½ tim, sen kom hon ut till mig, fikade på macka å äppelmuffins å sen hämtade sambon upp henne på väg hem från jobbet.
Så fick dom sitta hemma själva å kuckilura tills jag slutade efter kl 19.
Dom hade hämtat pizza å såg på film när jag kom så det gick ingen nöd på henne-dom.

Så idag ska jag lämna henne vid tåget exakt samma tid hon kom in igår å sen åker jag å jobbar.
Vi ska in till stan innan, gå lite där, ta en fika innan hon åker iväg å sen måste jag hämta ut våra biljetter till morgondagens evenemang.
Så hennes besök blir exakt 24 tim men nu längtar hon hem :))
Å har man varit borta sen i fre morse så är det skönt att få komma hem till sitt, hur bra man än har det borta.

Å idag har jag duschat hemma för 1a gången på nästan 2 mån.........
Men det var med viss spänning, att pumpen skulle orka med det (lite vatten i brunnen..) så inte trycket gick ner å den la av mitt i duschningen.
Men det gick bra, jag var helt enkelt tvungen men det fick bli en kort dusch.
Att vakna å känna sig lite halvsunkig å inte kunna duscha direkt är hemskt men det gick ju bra idag...
Men såååå skönt att kunna gå in i duschen på morgonen utan att behöva ge sig iväg å sen kunna fixa i ordning sig direkt.
Man inser vilken oerhörd lyx det är med rent, rinnande vatten.......

Nu får jag nog se om hon börjar vakna, fixa lite frukost åt oss.
Hon får hjälpa mig med att skaka ett täcka å 2 överkast, har hivat ur sängkläderna å bäddat rent nu på morgonen.
Sen åker vi väl inåt stan framåt 11 tiden å sen ta en fika vid 1 tiden.
Tåget går 13.48, jag börjar egt 13.45 men dom minutrarna gör inget.

HA EN BRA DAG !!!





Kommentarer

Populära inlägg