Gubben Frost.....


Morgon vid Torsjön.........
....... är på besök...
Ja, han kan verkligen skapa vackert sagolandskap....
När jag körde hem från jobbet igår eftermiddag så körde jag genom St.Sigfrid i Växjö.
Det är en mindre väg i utkanten av stan, kantad med träd, på vissa ställen är det allé med sjöar på bägge sidor.
Å det var precis i skymningen, i blå timmen som man säger.
Det i kombination med all frost gjorde det sagolikt vackert....
Tyvärr tog jag mig inte tid att stanna å fota, ångrar det nu i efterhand men ack å vackert det var.

Dagarna har runnit iväg, har inte haft datorn öppnad sen i tors kväll.
Sambon var hemma strax innan 23 så jag var ju vaken när han kom.
Jobb hela långa fredagen som vanligt.
Igår höll jag på å försova mig, vaknade med ett ryck precis innan 7.
Jag hinner ändå men vill gärna ha en lite lååååångsam morgon, man blir lite ställd att vakna upp så abrupt.

Vi hade en bra lördag, jämn tillströmning av kunder hela dagen.
Fixade håret direkt när jag kom hem, sambon hade fixat middag.
Vi åt, slappade en stund, gjorde oss i ordning å åkte till klubben.
Det var ju förfest el fördans kanske man ska säga i detta avseendet innan parken igår kväll.
En gg varje termin är det gemensam utgång för att nybörjarna ska våga sig ut på dans.
Vissa har ju aldrig gått på dans ute å kanske känner sig lite obeväma men går man ut många så är det ofta lite lättare.

Så vi var ett stort gäng glada Jiversdansare som åkte iväg till parken.
Å som väntat blev det mycket folk.
Sådär en 800 höger å vänsterfötter samsades om utrymmet på dansgolvet.
Men en å annan hade nog 2 vänsterfötter tror jag med tanke på smällarna jag fick.
Å Blender levererade som vanligt !!
Dock var 2a halvlek efter paus "sådär"...
För lite rock'n'roll i mina öron :)
Men de första 2 timmarna var kanon !!!! 
Maria som är sångerska är ju suverän, hur hon kan ha så mycket röstresurs i den lilla kroppen är fantastiskt.
Men dom har även duktiga sångare i Lasse (trummor) å framförallt Erik (gitarrist)
Han gör en grym version av Vince Gill's "One more last chance".

Invigde mina nya dansskor igår jag skickade efter för ett tag sen.
Nackdelen med dessa skor är att dom finns inte i vanlig skoaffär, man måste köpa via nätet alt åka på nåt event där det finns återförsäljare.
Å det gör ju vi aldrig på dansmaror å dyl så det är nätet som gäller.
Har ju haft suveräna dansskor men dom är ju helt slut nu å givetvis finns dom inte längre.
Säger som pinglan B, om man inte vore så dumsnål när man hittar så bra skor utan att man köpt ett par till direkt när man inser hur bra dom är å haft ett par nya när dom tar slut.
Istället får man leta å leta efter ett par som ska va lika bra.... suck.....

Jodå, dom får godkänt till 95%.
Hälen är jättebra, dom sitter bra på foten till 95% men jag tror det rättar till sig när jag använt dom lite å dom format sig efter min fot.
Dock måste jag lägga i en hel alt halvsula för att få mer stöd under trampdynan, kändes som jag gick på golvet nästan till skillnad mot de gamla.
Så det blir lite mer vaddering under trampdynan men då blir dom nog riktigt bra hoppas jag.

Nästa lör står Sannex på scen, om vi går dit då är osäkert än.
Men om 2 veckor, 26e nov då spinner vi loss till världens bästa dansband, Wahlströms !!!!
Har inte dansat till dom sen i slutet av maj. 
När dom gjorde comeback i mars så var förbehållet att inte ha så många spelningar å att det ska vara max 40 mil dit dom ska.
Dom vill kunna ha vanligt liv vid sidan av oxå med familj å jobb.
Tur för mig dom hör hemma i Vadstena :))

Idag är det Fars dag men jag får ringa så får vi "fira" på tis när jag ska hem å sätta på mina dubbdäck.
Å så ska jag tvätta hemma å sen plocka med mig vinterkläder-skor, julgardiner, adventsstjärnor, pynt å allt annat så jag kommer ha full bil hem.
Får bli en långpromenad i det vackra vädret idag, ska städa bilen oxå.
Plocka in lite i förrådet för vintern.

Kliar i fingrarna att börja städa å fixa för advent men än får jag hia mig ett tag.
Det är allmänt sådär halvt oredigt här hemma å jag avskyr det men som sagt, får vänta nån vecka till innan jag börjar plocka i det.

Blender....
Foto: Izzas dansbilder

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!





Kommentarer

  1. Jag är ingen vinterfantast men nog är ett frostigt landskap mycket vackert att se på.

    Kram och ha en fin Söndag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg