Måndag.........

Ja, måndag har det hunnit bli å det blev en ledig dag då jag inte hade nåt jobb inbokat.
Morgonen började lite seg men sen gav jag mig ut på en runda.
Å typiskt att telen skulle dö typ 800 m hemifrån men det blev registrerat iaf.

Har kört 1a maskinen tvätt på över 2 mån här hemma idag.
Att köra nån enstaka maskin tvätt å ta en dusch ibland går nog bra hoppas vi.
Hade blivit alldeles för mycket tvätt att ta med hem till ön imorrn annars.
Duschade å fixade mig i ordning å sen åkte jag in till stan.
Kan tyckas korkat att åka extra en ledig dag när jag är där inne nästan varje dag men jag går gärna inte i affärerna med jobbkläderna från fiskaffären på mig.

Så några julklappar har inhandlats, pga av väldigt hög arbetsbelastning i dec så vill jag bli klar så fort som möjligt.
Å jag avskyr att springa i affärerna runt jul, det är ju hysteriskt...
Jag orkar inte med den mentala stressen, alla köer å annat.

Å så har jag börjat titta på en ny telefon....
Nu är bindningstiden slut på gamla så nu kan jag byta.
Å den är rätt slut, får ladda var 12e timme ungf.
Öppnade en länk jag fick precis efter skördefesten från en mycket pålitlig källa å fick jävla virushelvete.
Telefonen fick adhd+damp version 5.0 !!!
Sambon lyckades reparera den hyfsat men tror nog det var det som tog knäcken på den.
Å jag är ju en mardröm för alla teknikförsäljare vad det än är..

Så jag klev in på Telenorbutiken på GS å förklarade mitt ärende så nu är det ju vilken telefon jag ska välja.
Ska ju vara ett hyfsat pris oxå, vill ju inte lägga 500-600 kr varje månad för det kan jag inte.
Har inte bestämt mig än men det lutar åt en ny Sony, en Xperia X.
Vi har kollat via nätet vad den innehåller, sambon har läst lite han oxå.
Har en Sony nu å har trivts jättebra med den.
Förhoppningsvis är den ungefär som den jag har så jag slipper lära om så mycket.
Många kanske tycker det är roligt att få ny teknik å lära sig massa finesser men jag tillhör inte dom.
För mig är det jättejobbigt att lära om på nytt, tar mycket hjärnenergi, energi jag inte har.
Är förmodligen världens tråkigaste person men så är det......



Säger som en bloggvän, man blir helt kollrig av allt fiiiiiiiint som finns i butikerna å idag kom nya "Mitt kök".
Ååååååååååh, man vill göra så mycket...
Göra smarriga praliner, baka söta små kakor, cupcakes, pynta å fixa.
Har börjat med att göra ugnen ren idag, sprayade den innan jag åkte till stan å torkade ur den när jag var hemma.
Absolut tråkigaste städningen av allt i hela huset men nu är det gjort.
Nu är den ren å fin inför adventsbak å matlagning......
Att diska allt i kylskåpet ligger på samma nivå men planen är att göra det på tors förmiddag.

Tror jag ska göra en pepparkaksdeg i nästa vecka å baka ut hälften till 1a advent.
Så kan jag baka resten längre fram, ids inte stå å kavla så mycket å länge på en gång.
Så nu ska jag titta på "Historieätarna" å sen kika i min nya "Mitt kök".
Plocka fram det sista som ska packas i bilen imorrn så blir det riktning österut när jag slutat jobba.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg