En....




Min utsikt när jag tvättade fönster, sämre utsikt kan man ha...
 
....... helt ljuvlig dag idag, nästan som en tidig marsdag fastän det är 1a advent på söndag.
Jobbade till kl 11 idag, sen en dusch å ut på stan för dejt med sambon.
Vi hade en mysig tillvaro, fikade, gick lite på torget i torghandeln.
Det var så ljuvligt skönt, solen värmde faktiskt lite när man gick emot den.
Men han fick åka iväg till jobbet å jag åkte hem när vi hade fikat.

Så jag satte igång å tvättade fönster på insidan å jag hann nästan allt innan det blev för mörkt.
Bara altandörrarna ut mot sjön å 2 söderfönster kvar, sen är allt rent å fint !!
Men det tar jag imorrn bitti, det är klart på 20 min.
Är gardinlös i köket tills imorrn, jag ids bara inte att sätta upp dom ikväll.
Har börjat plocka fram å byta lite dukar, plockat undan det som ska ersättas med juligare prylar.
Börjat pynta så smått......
Har sett dom på fejjan som redan haft pyntat i en vecka men jag strikt med tiderna.
Jag kan tända stakar å stjärnor på fredagen innan men det är på gränsen.
Sen har jag det till Trettonhelgen har passerat, då plockas det ner.

Jag tycker man kan få längta lite, hålla på traditionerna å tiderna.
Men folk idag har så brått att njuta, sen tröttnar dom innan det ens har blivit Nyår.
Jag är ganska traditionsbunden i det mesta.
Jag tycker man kan hålla kvar lite av det gamla å värna om det.

Å jag tycker faktiskt att det är roligt att städa.
Jag tycker det är kul att pynta å få fint.
När jag storstädar som jag gör nu försöker jag hinna det på en vecka.
Även om jag tycker det är rätt roligt så vill jag inte dra ut på det i en evighet för det. 
Nu har jag inte hunnit så långt som jag planerat men för den skull så rasar inte hela världen.
Ska ta toaletterna imorrn sen sovrummet å alla golven på lördag.
Kanske jag hinner slänga ihop saffransbiscotti imorrn oxå innan jobbet, torkar gör dom ju själv i ugnen.

Men nu ska jag pyssla om mina naglar, nåt nagellack är ingen idé tyvärr.
Men lite fil å puts å en närande nagelolja är gott nog det.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg