November....

........... är här.......
I sjuttielva nyanser av grått men se på tusan, solen blinkade till en liten stund vid 1 tiden idag.
Har sett på fb att det snöar på vissa håll i landet, hu vale säger jag...

Imorrn åker klubben på danskryss med "Cindy" men vi avstår denna gågnen...
Lite surt känns det men å andra sidan tror jag att jag är glad vi avstår, det ska bli mycket friska vindar vid Svealandskusten.
Även om hon går till 75% inomskärs så kan det nog gunga rejält ändå.

Määäääään.........kan ni tänka er, jag har bokat biljetter åt oss till fre kväll på Växjö konserthus.
"Kingen" el Torgny Karlsson som han heter ska köra en show som heter "Thats All Right".
En hyllning till 50-60 talet med allt från Elvis till Rolling Stones.
Såg ju hans show "När rocken kom till Sveg" för ganska exakt 2 år sen på Kalmar teater, en helt galet suveränt, bra show !!!
"Kingen" är en storyteller av stora mått, sin litenhet till trots ;)
Så jag slutar tidigare på fre för att hinna duscha å fixa mig i ordning innan.
Ska bli grymt kul att få se honom igen :))

Pingla B har jagat mig i 2 veckor om jobb kommande helg så söndag ska jag jobba på sjukhuset.
Å ska jag ändå jobba helg kan jag ju göra det när hon är "chef", tjäna pengar å ha rätt kul samtidigt.

Å lill-loppan är ju i Lund hos moster, det är ju höstlov.
Så igår gav sig hon å syrrans gubbe in till stan för att se om dom kunde få en glimt av påven.
Jodå,dom fick syn på honom, iaf ryggen :))
Fanns 2 områden dom kunde stå på, en bakre å en främre.
Ville man in i främre området blev du kroppsvisiterad å att ha med sig en väska var inte tillåtet så det blev bakre delen för dom.
Men en kul grej för henne iaf :)

Tog en tur på CG idag efter jobbet, inhandlade 4 adventsljus, modell blockljus a 15 kr/st.
Även 4 små ljuslyktor med am.julsånger textade på, det var "All I want for christmas is you", "Let it snow" å "Merry Christmas".
Ska stå på spiselkransen tänkte jag :)
Ååååååååååh.............finns så mycket fint som alltid.....
Man blir ju helt myssjuk av det :))

Var så trött när jag körde hem, att 15 min kan kännas som 45 min...
Så jag plockade upp mina matvaror å sen la jag mig på soffan.
Slocknade som en liten gris å jag sov nog dryga halvtimmen till sambon kom hem å rasslade i dörren.
Men det tog länge innan jag vaknade ordentligt men nu har jag iaf fixat matlådor till imorrn, blev bulgur å korv stroganoff.
Kvällsmat blev sillamacka i pitabröd å en tallrik äppelkräm.
Så makalöst gott !!!

Nu ska jag titta i nya numret av "Minnenas journal", är så roligt att läsa om dåtidens mode, se gamla bilder, läsa om gamla skådespelare, denna gången om vackra Eva Dahlbäck.
Sen blir det "Dicte" på tv'n..

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg