Om.....



....... ett par timmar är denna veckan slut...
Advent närmar sig med stormsteg, ligger ju rätt tidigt i år.
Å dagarna flyger iväg fortare än man hinner med tycker jag.

Ända tills i går eftermiddag så var det jobb som gällde.
Tors eftermiddag, hela fredagen 11 tim, å så lördagsjobb till kl 15.
Fredagen var lång, förmodligen är den alltid lika lång men det kändes verkligen i kroppen när jag kom hem.
Igår eftermiddag så plockade jag iaf upp allt från när jag var hemma på ön tis-ons.
Lagade riktig gammaldags middag, minifärsbiffar, pot, pepparsås å smörslungade morötter.
Ack så gott det var....

Idag har jag dragit igång den stora adventsstädningen, har ju varit ett ljuvligt novemberväder denna dag.
Haft soffmattan ute, likaså en annan stor, tung matta.
Piskat dom, dammsugit soffan, torkat golvet där det står.
Sen har jag tvättat ALLA fönster utvändigt så nu kan det regna å snöa bäst det vill 😊
Resten kan jag göra oavsett väderlek ute...

Sen dök jag in under diskbänken där jag har alla plastpåsar, fick ihop en hel plastkasse full med kassar som ska slängas.
Fantastiskt att kunna öppna skåpdörren utan att bli attackerad av plastkassar 😉
Plockade lite till men sen fick det vara.
Gick i duschen, fixade mig i ordning.
Satte in kyckling i ugnen, så gott med kycklingklubbor, bulgur å kall chilisås.
Sen gav vi oss till klubben för terminsavslutning.

Det bjöds på linedance av dom som hyrt in sig hos klubben.
Fantastiskt kul att dansa linedance igen, var ju vääldigt aktiv inom det i 4-5 år men nu är det 10 år sen jag dansade aktivt.
Men oj........ innan jag kom ihåg alla gamla steg..
Touch, wine, kick, point osv men gud så kul det var igen !!!

Å så hade vi dansbingo.
Det går ut på följande:
Man skriver sitt namn på en lapp å lägger i en skål för man resp kvinna.
Man får en bricka med 16 rutor.
För varje man (för herrar damer..) man dansar med så fyller man i en ruta med dennes namn.
Man får bara skriva namnet en gång så dansar man fler ggr med samma man så gills bara en gång.
Detta för att man ska dansa med så många som möjligt, för att de nya ska få chansen å man inte bara ska köra på säkra kort.

När man fyllt brickan så är man klar.
Sen dras namnen ur skålarna växelvis så ska man pricka av de namn man dansat med.
När man har prickat av alla 16 rutorna så har man BINGO !!!
Å jag fick 3e pris, en påse Wherters orginal 😊
En väldigt rolig kväll i glada Jiversdansares sällskap....

Nu kollar vi Beck: Steinar.
Lill-loppan har av nån anledning redan sett den filmen å när hon gjort det så sa hon:
-Meeeen ......asså..........hur kunde Gunvald dö liksom??
Hur kan man spela in Beck utan honom??
Å så kommer Steinar å man ba "vem var Gunvald??"
Hahaha, hon e för rolig den ungen !!!!

Sen får det bli sängen, 12 tim väntar på sjukhuset imorrn.....
Ovanligt med ett 12 tim pass en vardag men så blev det.
Å jag vet ju inte om jag får nåt på ons när jag är ledig från fiskaffären så jag passar på.
Å så kan jag städa det allra mesta på onsdag när jag är hemma.

Men på lör kväll spinner vi loss till världens bästa Wahlströms i parken !!!!
Tjo-hoooooo så skoj det ska bli !!!
Vi skippade dansen igår men på lör blir det att svira de nyvaxde på parketten i parken.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg