3 år......



Idag är det 3 år sen jag packade den lille blå full med grejer å "flyttade" hit 💘
Helt ofattbart vad tiden springer iväg......
Det var en enorm omställning å framförallt mental påfrestning för mig men det gick.
Har sen utbrändheten haft svårt med stora livsförändringar, det tar lång tid att jobba sig igenom det.
Nu har jag en väldigt "down to earth" sambo som tar det mesta med största lugn å sans men visst var det en omställning för honom oxå att det kom in nån som styrde om det lite i hemmet.

Men det har jämkats ut å nu har vi plockat ihop det bra.
Vists är det jobbigt med 2 boenden ibland men så länge sonen går i skolan behåller jag lägenheten, sen vet jag inte vad som händer.
En viss ångest över att man nån gång måste ta ett beslut över den, jag jobbade  så hårt för att få den som jag ville.
Men den har rymt mycket sorg å tunga minnen oxå, det är dubbelsidigt det där.
På ett sätt var det bra för mig att komma ifrån så pass långt bort, börja om nån annanstans, träffa nytt folk.
Men det är tungt att missa så mycket av barnens vardagsliv, det sörjer jag men man måste försörja sig oxå...

Jag var ju redan bekant med klubben innan vi träffades å jag välkomnades in direkt.
Det var hej-å-tjena-å-kom här Buggis....med en gång....
Å det ena gav det andra som gav det tredje å nu har det gått 3 år som sambo.
Han jobbar kväll denna veckan men han kommer nog lite tidigare idag så det finns en flaska champagne å chokladdoppade jordgubbar i kylen när han kommer vi ska festa på.

Har varit på klubben ikväll, det var ju socialdans men oxå en minnesstund för  Stefan som så hastigt avled i helgen.
Jag kände honom inte så vi umgicks men var mycket välbekant med honom.
Man får ta de tillfällen av guldkant man kan få i vardagen , man vet inte vad som händer å det är väl tur.
Man kan inte leva som om varje dag vore den sista, det är ohållbart men att försöka få lite lyx i vardagslivet å ta de stunder som kommer tycker jag är viktigt....

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg