Biggest loser.....


........ har ju haft sin final i veckan.
Jag har tidigare år följt det nästan slaviskt men i år tröttnade jag lite på det, har sett det mer med ett halvt öga.
Struliga deltagare, en hann knappt komma in på slottet innan hon drog därifrån.
Å har man en 9 månaders bäbis hemma borde hon inte sökt öht i mina ögon utan väntat ett-två år.
Nästa drog efter ett par veckor, ökade i vikt medvetet för att få åka hem å blåste sin kompis på så sätt, jävligt fult gjort tycker jag.
Han fick ju dock en andra chans i Revanschen å den tog han...

Återvändarna Michael å Bartosz , redan när dom presenterade dom tyckte jag det var lite fel faktiskt.
Michael stod i final 2012 å förlorade med 200 gr mot vinnaren.
Bartosz tog hemmapriset på 100 000 kr 2014 å de borde ha gjort sitt.
Nu visade det sig att Michael hade starkt vattendrivande tabletter å Bartosz hade sin bil parkerad 4 min därifrån med bl a en våg i bakluckan.
Dom fick inte titta igenom bilen när dom efterfrågade det så jag antar det låg mobiltelefon å annat i den som inte var tillåtet.
Då kan man fråga sig, vann han hemmapriset 2014 ärligt el var det pga manipulerande på nåt sätt??
Dålig stil, fruktansvärt dålig stil av dom två..... 😡

Men STORT GRATTIS till Pernilla som vann hemmapriset, hon var verkligen värd det.
Dels en enorm prestation å så för hennes sätt att vara.
Hon verkar vara en genuint vänlig person även om hon dividerade vilka dom skulle försöka få ut ur spelet osv men hon var alltid vänlig mot dom.

Å ett ännu större GRATTIS till Viktor som tog hem allt, han som blev sviken av sin kompis som medvetet ökade i vikt för att få åka hem.
Han har tappat ofattbara 79 kg !!!!
Redan i början sa både sambon å jag att han kommer gå långt.
Trots en startvikt på 160 kg så orkade han tuffa pass , är man bara runt 25 så orkar man trots den vikten.

Men såååå glad för "Ibbes" skull, en 17 åring som väger in på 150 kilo, som berättat så hjärtskärande om hur dåligt han mått osv.
Å hans mamma såg 10 år yngre ut, inte heller hon haft det så lätt.
Hoppas bara att alla kan hålla det å inte ökar igen, det är nu det riktiga jobbet börjar.

Nu gastas det om hur utseendefixerat programmet är, att blir du bara smal så blir du lycklig å lyckad på alla sätt.
Att klyschorna staplas på varann, Pernilla berättade att nu när hennes man ger henne komplimanger så "ser" hon att han menar det.
Kan det vara så att hon nu själv vågar tro på dom??
Tror nog han var lika ärlig innan i sina komplimanger till henne men hon själv inte såg det..
Å då är man där igen, "i denna utseendefixerade värld.." så kan inte en överviktig kvinna tro på en komplimang.
 
Nu senast så var det Carolina Gynning som visade upp sin "superkropp" å fick spygalla kastad efter sig.
Att hon spädde på vikthetsen, bla, bla, bla.......
Nu satte nog inte hon rubriken, hon hade förmodligen lagt upp på Instagram å tidningen gjorde sitt därefter.
Efter att ha jobbat med press i 8-9 år så vet jag vad som döljs bakom en rubrik.

Alltså..........jag blir sååååå trööööööööööööött..... 😖
Varför har det idag blivit fult att var "smal", i fin form el va faan man kallar det???
Är det nån som går ner i vikt så snackar folk skit om det....
Idag ska du helst väga 85 kg å vara 1.60 lång för att slippa det.
Man ska älska sin volanger å valkar, gör du inte det så är du "störd" i din kroppsuppfattning, bla, bla, bla...

Ingen, INGEN kan övertyga mig om att det är bra att vara överviktig.
Nu snackar vi inte om såna som jag som är lönnfeta å har 5-8 kilo för mycket utan de som bär på 20-30-40 kilo övervikt el mer.
Även om du mår toppen psykiskt å värdemässigt så sliter övervikt på kroppen.
På leder, ben, höfter å rygg.
Ja, jag eftersträvar normala fotomodeller å storlekarna i kläder idag är ett skämt. 
Jag kan allt mellan  strl 38-44, helt beroende på vad det är för plagg.
Å då undrar man hur storlekarna görs??
Förr var medium medium i alla kläder, idag kan det vara enorm skillnad i storleken.

Jag läste hos "Asta" att hon fått en kommentar på Insta att om hans fru gick upp 10% av sin vikt så skulle han begära skilsmässa.
Det borde nog hans fru vara tacksam för, fy fan vilken gris.
Jag vill gärna gå ner 6-7 kilo, inte för att hysteriskt passa in i mallen för den skiter jag fullständigt i utan för att komma i mina gamla kläder.
Sambon älskar mig lika mycket vare sig jag väger 68, 75 el 85 kg men JAG mår bättre hyfsat normlviktig.
Men det kräver rätt mycket idag, orken är begränsad å det är synd. jag tycker det är kul att träna.
Vi äter bra, kanske bättre än många andra men igår å idag har inte varit bra matmässigt för mig.
Extremt trött å vrålhungrig funkar inte ihop.....
Äter för sällan å äter för mycket när man väl äter, det är ingen hit..

Igår drog jag igång sommarstädningen, jag tvättade alla fönster utom 2 + en dubbeldörr till altanen utvändigt .
Imosre tvättade jag 3 fönster invändigt å hängde upp annan köksgardin innan jobbet.
Det var en rätt bra ruljans på förmiddagen idag, på eftermiddagen så var det student i stan.
Å lagom till kl 14 så kom regnet....
Å vad det regnade.........det fullkomligt öste ner å 2 rejäla åskknallar blev det, sen inte mer.
Stackars studenter som sprang ut då å skulle åka flak efter det.
Nu ikväll så sken solen igen å det var kanonväder....

Sambon dök upp på jobbet idag på förmiddagen, han hade varit på vc.
Har ju hostat som ett tröskverk sen förra tisdagen å nu hade han ful beläggning i halsen så det var dags för ett besök där.
Jag har svårt nog om nätterna med sömnen å inte blir det bättre att ha honom brölande i örat med jämna mellanrum.. 😖

Men det var virus så han fick bara hostmedicin, Cosillana.
Han tog sig en sup när han kom hem å la sig för att vila å somnade.
Å han sov.......å sov.......å sov........ 
Sådär i en 5-6 tim ungefär, det var effektiv hostmedicin... 😊

Tro det el ej, men jag hade faktiskt medicin igår morse på apoteket.
Så nu får jag se hur bra det funkar.
Med tanke på hur extremt (o)bra de förra hormontabletterna jag fick i juni förra året funkade så har jag inte så höga förväntningar på det men vem vet??

Nu får det bli lite jordgubbar å mjölk innan det blir sängen....

HA EN BRA KVÄLL !!!
 




Kommentarer

Populära inlägg