Ibland....





..... blir man brutalt påmind om hur skört livet är.......
Idag fick sambon å jag beskedet att en gemensam dansbekant mycket hastigt har gått bort i helgen.
Han hade precis fyllt 49 år....
Jag var inte personlig vän med honom som sambon varit tidigare men det är tungt när en så levnadsglad å förhållandevis ung person rycks bort så hastigt.

Sen jag återvände ut på dansgolven för drygt 10 år sen så har han alltid varit ute, en mycket central person på dansgolvet.
En mycket välkänd person i denna delen av Sverige, har även tävlat om jag inte minns fel.
Han har varit dansinstruktör i både Nybro å Kalmar å är känd i vida kretsar utöver det.

Ja, man vet inte hur lång tid man har här på jordskorpan, man ska ta tillvara den tiden man har.
Försöka plocka guldkornen i vardagen även om det inte alltid är så lätt men man kan försöka å göra sitt bästa.
Maj månad är alltid lite tung för mig, de som följt mig länge vet varför.
Hur bra man än har det idag så finns minnena där å jag tror aldrig man blir av med det.
Det har blivit mjukare kanter som en uttryckte det men minnena finns alltid även om det gått 6 år.
På ett sätt så känns det som ett annat liv i en annan värld, att hände det verkligen??
Samtidigt så är det så nära ändå....
Men på nåt konstigt sätt så fortsätter livet utanför som om inget hade hänt....

Den käre sonen dök upp igår eftermiddag.
Så gott att krama om honom igen å få umgås utan en massa inplanerat.
Han tvättade sin bil, vi grillade å då blev det lite vin till maten.
Men då kan man ju inte åka å bada....
Men han löste det med att kliva i från gräsmattan å han låg nog i 45 min å lekte utter 😄
Som jag skrivit innan, det är väldigt långgrunt å stenigt så han fick halvligga ner å treva sig fram bland stenarna.

Det är inte små "ojjagslogitånstenar......" utan "ajjagråkadebrytabenetavmigstenar" liksom.... 😖
Men idag har jag inhandlat badskor att trä på fötterna med gummisula så nu kanske jag vågar gå i här oxå.
Han hade aktivitetsdag i skolan idag å började inte förrän 11 så han åt frukost i lugn å ro innan han åkte i lagom tid för att hinna till skolan.
Härifrån tar det 1.20 in till Kalmar stad men han ska ju bara ut till flyget så han körde säkert på 1.10.

När sambon drog till jobbet åkte jag in till stan.
Ut till Jysk å kolla på svala täcken, denna natten var det jävligaste jag varit med om.
Vaknade 3.15, helt sjöblöt, fick gå upp, hämta en liten handduk å blöta ner å svepa över kroppen för att kyla ner mig.
Så imorse drog jag ur sängkläderna å bäddade rent, har tvättat allt å det är torrt å ihopvikt.
Så jag köpte 2 enl beskrivningen, svala täcken, 5 års garanti på dom.
Halva priset så det var mycket överkomligt....
Nu vet jag att solen igår har en del orsak oxå, jag var ute från 11-21 i stort sett i den otroliga värmen, en stund på eftermiddagen var jag inne + när jag fixade maten men det var allt.
Så nu går det snart inte längre, det verkar bli värre så jag får väl ringa på tors morgon till gyn när jag är ledig å se om jag kan få nån behandling.
Det är ju 5 veckor sen jag opererades så nu har väl kroppen fattat å insett bortfallet av hormoner.

Ikväll blir det "Skifs vs Körberg", de bästa manliga rösterna i Sverige i mitt tycke....

Läs å begrunda dessa livsråd.... 💗
 
HA EN FIN KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg