Anlände...

Nya signalmasten i Borgholms hamn som invigdes i lördags...

....... hem till Borgholm runt 20.30 i lör kväll.
En vacker kväll, jag körde en runda genom stan å runt hamnen som jag alltid gör.
En fantastisk solnedgång var det, finns inte mycket som slår det.
En snabbis hem till mina föräldrar å sen körde jag ut till Köpingsvik å ut på Klinta camping.
Otroligt fin kväll, det är helt magiskt där ute....
Klinta




Träffade på lill-loppan + kompis så jag pratade lite med dom men sen åkte jag hem, det hade varit en lång dag.
Däckade i soffan framför tv'n å sen blev det sängen....
Åkte till affären på sön morgon å handlade lite frukostmat åt mig å sen körde jag ut till Kapelludden för det var meningen att lill-loppan å jag skulle skura mattor vid en skurflotte där.
Jahaja.......hade varit bra om flotten legat i å ännu bättre om det funnits vatten i viken....
Det är helt otroligt vilket lågt vattenstånd, halva viken var torrlagd..
Jag har aldrig någonsin sett så lågt vattenstånd i Kapelludden-Sjöstugeområdet som i år.
Kan man ringa å klaga hos kommunen att det är för lite vatten i viken??
Det var ju nåt stolpskott som gjorde de nånstans nu för lite sen, klagade hos kommunen att det var för lite vatten för att bada...  😖

Så det var bara att åka hem å börja städa, nåt mattskurning blev det inte...
Dammsanerade vardagsrummet, hivade ur alla sängkläder, lill-loppan kom under förmiddagen å hjälpte mig.
Men vid 13.15 då var jag som en blöt fläck, då orkade jag inte mer.......
Då bytte vi till badkläder å gick ner till barndomens badplats Sjöstugan som ligger ca 200 m från min lägenhet.
Jag gick i direkt, lite kylslaget till att börja med men skönt när jag väl doppat mig.
Men jag har en badkruka professionale till dotter 😄
Å kära nån vad hon pep å gnällde, ha ha ha..... 😄
Jag låg nog i 10 min men hon doppade sig aldrig 😉
Badbrudarna....

Upp  å torka sig å så skulle jag byta till bikini.
Drog upp mina bikinibyxor som jag vet jag la ner.
Trodde jag........ 😔
Haha, jag fiskade upp mina svarta shapingtrosor istället men det gick det oxå... 😃

Jaha, sen skulle hon i iaf men då gick jag inte i men tror ni hon doppade sig??
Nääääää.........där stod hon å pep å gnällde igen 😄
Hon hade köpt fika vi smaskade på å sen ville jag bada igen.
Lite motigt var det, kändes kallare men väl doppad så var det skönt, ville ju passa på, man vet ju inte hur mycket bad det blir därhemma i sommar.
Då doppade hon sig ända till midjan men sen fick det vara....

Strax efter att vi kom hem dök sonen upp, jag började med tvätten, gick å duschade å när jag bytt i tvättmaskinen åkte vi å käkade.
Det var en ljuvlig kväll, vi satt ute å åt.
Efteråt frågade jag om nån ville åka med upp till Äleklinta å lill-loppan hängde på men sonen skulle till kompis.
Så vi åkte hem, hängde upp det sista i torkskåpet å sen åkte vi norrut.

Det är nåt alldeles speciellt med kustvägen mellan Äleklinta-Djupvik upp till Jordhamn.
En sträcka på ca 1.5 mil.
Det är MITT Öland, det steniga, lite karga-ruffa, vindpinade, ödsliga, lite ogästvänliga som vi ölänningar kan vara.
Södra delen har aldrig lockat mig, blommor, fåglar å annat tjafs (bl a golf) är inte riktigt min grej.
Men visst är det speciellt med Långe Jan som reser sig upp med sitt svarta midjebälte på sydligaste spetsen men min del av Öland är den nordvästra delen.
En alldeles magiskt vacker kväll var det..... 💗
Djupvik




Vackraste blomma som finns....
Växer i den karga, fattiga jorden å tål att vindpinas....
Den gamla Skurkvarnen i Jordhamn.
Byggdes 1905

Men sen började kvällen bli sen å vi vände hemåt.
Skjutsade henne till pappa, hon har ju alla grejer där.
Sonen var hemma så jag fick krama om honom en sista gång oxå.
Imorse storstädade jag köket, diskade hela kylskåpet, torkade alla skåpluckor å golvet.
Städade hallen å sen var det dags för dusch å åka hem till Småland igen.
Nu återvänder vi till Midsommar nästa gång.
Men idag var tungt att åka hem till Småland.....
Efter en sån magisk kväll som igår är det tungt att inte kunna försörja sig där hemma..

Jag har aldrig haft behov av att åka utomlands på sommaren....
Man har alltid haft allting där hemma...
Åk till Böda sand på sommaren, det är som på Ibiza.
Åk nordvästra sidan så kan man tro man är i Spanien-Grekland på nån stenig kustväg.
Ät middag på Sinus el Strandbaden i Köpingsvik så tror du att du sitter vid kanten av Medelhavet nånstans i sydeuropa.

Ringde upp Försäkringskassan idag ang min ansökan om sjukpenning då jag opererades å jag ännu inte hört nåt.
På talsvaret ska man ange vart man tillhör å jag sa Växjö.
Plats 3 i kön...
Bara det är ju noterbart då man brukar vara 378e i kön.....
Väl framme hos en handläggare hörde jag på dialekten att hon kom längre uppifrån.
Ja, jag ser du tillhör Småland men du är i Västerås nu.....
Eeeeeeeeh..... VA???!!!!!!!
Ja, tyvärr hamnar många från Småland till oss då talsvaret tydligen inte kan skilja på orterna....
Men jag ska skriva en notering till dom att du ringt.....
Det kan man kalla platt fall..... 😖

Väntade hela torsdagen å fredagen på att kirurgen som opererade mig skulle ringa upp ang mina besvär efter operation men hon har ju inte ringt upp.
Jag blir så varm å svettas om nätterna att jag inte får sova å det är piss rent ut sagt.
Så jag ringde upp dom idag igen å fick tala med samma sköterska som i torsdags.
Jag sa att hon behöver inte ringa, hon kan ju skriva ut nåt som hjälper mot det för det är det enda besväret jag har å hon lovade försöka få tag på henne å ringa mig igen.
Så efter nån timme så ringde sköterskan upp, hon hade fått tag på kirurgen å hon skulle "ta tag" i det under dagen, kolla min bakgrund å skriva ut nåt lämpligt som jag kan hämta ut imorrn.
Så nu får jag se om det finns nåt på apoteket inne på GS när jag kommer imorrn bitti.
Jag tror på det när jag ser det.......

 Nu är det dags för kvällsmat......
HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg