Juni...





.....rullar på med samma otroliga värme som innan....
Igår var det å makalöst varmt när vi stängde butiken å gick hem.
Väl hemma så var det nästan än varmare inne än ute, man blev svettig bara att röra på sig.
Å i Osby inte så långt härifrån var det ju hela 31.4C så jag förstår värmen här hemmavid.

Har ju bara jobbat sen jag skrev sist men igår kväll åkte vi till Kärrasand vid Åsnens strand för en kväll till bästa Blender !!
Åh en sån kväll det blev !!!!
Som jag skrev innan, när man blir svettig hemma bara av att föna håret å fixa sig i ordning så kan ni tänka er hur det var på dansgolvet!!
Mycket folk som förväntat å Blender levererade till max som alltid !!
När 1a bugglåten är Vince Gill´s gamla "One more last chance.."av Eric  åtföljd av "Många mil" så sätter det ribban för kvällen 😄
Ett sånt tempo dom håller, det är såååå roligt att dansa till dom !!

Ännu roligare att träffa nyaste medlemmen, en ung man hemifrån Borgholm.
(ok, Arbelunda ute på östre siiiin men iaf.....)
Han å lill-loppan är lika gamla å hon dansade magdans för hans mamma under några år.
Då var han lite sidekick till mamma på scenen vid jul-å-våravslutningarna, lite maskot, hittade på lite hyss,  skötte ridån osv.
Nån gång hände det väl att ridån råååkade åka åt fel håll å en gång så spelade han  + kompis en kamel på scen.
Å har man spelat kamel på en sån otroligt imponerande scen som IOGT´s i Borgholm så passar man ju in som hand i handske i förra Årets dansband, Blender 😄
Hoppas han orkar hålla på med det länge å får en lång karriär inom bandet å genren.

Deras sångerska Maria blev även Årets sångerska vid Guldklavegalan i Malung förra året.
Hon har en fantastisk röst, hur hon kan få sån volym i lungorna i den lilla kroppen är för mig en gåta.....( hon är sådär en 1.52 lång... 😉)
Mycket folk, sprang på en gammal, kär dansvän som jag fick dansa med igår, så roligt jag haft på dansgolvet med honom å många andra 😄
Så roligt att återse flera gamla dansvänner å byta några ord med dom 😊
Utöver trängseln på dansgolvet så trängdes vi med sådär en 3 triljoner mygg oxå....bah..... 😖
Fyttifaan så möe mygg det var !!!!!!
Hu vale säger jag bara.....
Vi minsta paus off dansgolvet så var det på med hoodjackan, sno ihopa den å helst dra upp luvan för att slippa bli attackerad å sönderbiten.
Fick ett ilsket bett på ena underarmen å jag slog ihjäl den, dom är ju för faan stora som propellerplan !!! 😡

Klädseln igår var svarta swingbyxor å ett vitt linne från "Better Bodies".
Jag är lite "kärringen mot strömmen", shorts på vintern å långa byxor på sommaren 😉
På vintern blir det för varmt inomhus med långa byxor å på sommaren skyddar (skapligt iaf..)  långa byxor mot myggbett.
Men vid sådär 00.20 pallade inte min fot längre, jag var rädd den skulle vika sig så jag klev av, Sambon dansade 3 låtar med klubbkompis å sen åkte vi hem.

Ett fantastiskt ställe.....






Denna söndagsmorgonen började med att sortera en enorm hög tvätt på golvet i tvättstugan.
Med tanke på danskvällen å värmen visste jag att det skulle bli att slänga de kläderna i tvätten direkt så jag väntade med att tvätta tills idag.
3 maskiner tvätt har körts, imorrn blir det det sista för denna gången.
När nästa maskin var klar kunde jag plocka in föregående, ett otroligt torkväder idag !!
Dammsugit upp 300 fluglik från golven, det blir som ett flugkyrkogård i nedre delen av vardagsrummet när dom dör av värmeutmattning i fönstren.

Suttit ute i solen på altanen, fläktar skönt annars hade det inte gått att vistas där.
En cykeltur till affären blev det oxå, nu väntar vi på min käre son.
Han är på väg från sin moster i Skåne, mellanlandar här å kör till skolan imorrn bitti.
Vi ska grilla lite å sen tänkte jag ev vi skulle åka å bada, sambon har säkert några badshorts han kan låna.

Men en sån otrolig start på sommaren det har blivit... 💗
Jag njuter varje dag även om det är tufft på jobbet ibland.
Varenda ledig stund är ju semester, en fantastisk känsla.......

Tyvärr hittade jag inte "One more last chance" med Blender 
utan ni får originalet med Vince Gill 😊

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg