Söndag kväll......





Ännu en vecka har passerat å snart stundar Midsommar... 💗
Det är samma sak varje år.....
Midsommar nu??!!
 Hur gick det till??!!
Nyss var det snorkalla -17 å snö, nu stundar Midsommar...
Men det går ju lika fort åt andra hållet, "poff" så är det 1a advent igen...

Jag börjar kunna knyta samman min Midsommarstädning nu, bara kök å hall kvar men det tar jag imorrn.
Sen lite småplock här å där men det är sånt jag tycker är kul.
Alla fönster är tvättade på in å utsida, allt damm är utrotat för tillfället iaf.
Alla mattor har varit ute å skakats-piskats, en del i förväg med tanke på vädret. 
Fick dra igång riktigt tung grovstädning igår efter jobbet för dom utlovade stora mängder regn idag.
Vi för ojämna krig jag å sambon, han har gjort till sin livsuppgift att utrota flugorna å jag till att utrota dammet.
Det går "sådär" kan jag säga 😄 

En å annan skakar på huvudet åt mina städrutiner men se, det skiter jag fullständigt i 😉
Jag totalstädar huset-lägenheten var 3e mån till säsongsbyte, sen är det bara att hålla efter det däremellan.
Tycker jag det är kul att städa??
Njaaäeeeeee.......inte direkt....
Men jag tycker om att göra fint runt mig å ha det i ordning så på sätt å vis så gör jag ju det då.
Mitt hem ska vara rent å fräscht, det är där man vilar å återhämtar sig å det kan jag inte göra om det är halvsunkigt-rörigt runt mig.
Har hört att jag städar som för 100 år sen å det är möjligt men det bju´r jag på 😊

Har kört 2 maskiner tvätt å en maskin disk.
2 pers har duschat, visst är det en lyx med rinnande vatten.
Å vatten har vi fått ovanifrån.....
Hällbetasjärnvägar vad det har regnat idag......puh....
2 skyfall gav oss 10 mm regn på en timme, trodde det skulle gå genom taket av dånet att döma.
Nu glömde jag regnmätaren ute i höstas så den hade ju spruckit å jag har letat på GS om en ny behållare men inte hittat nån.
Åkte ut till CG i ons kväll å se på tusan....
Jag högg en snubbe som såg ut att kunna sånt å frågade å jodå, det hade dom.
För det oooooerhörda priset av 10 riksdaler !!
Rätt fantastiskt att man kan få nåt vettigt för 10 spänn idag men glad var jag för det.

Så nån tid för annat har inte funnits denna veckan men idag har vi varit på utflykt till Östregård Antik & loppis i Moheda.
Det som inte finns där existerar helt enkelt inte..... 😄 
Men vilka fynd jag gjorde !!!
3 ytterkrukor till krukväxter, vita-offwhite för 10 kr/st. 
Passade perfekt till det som de var uttänkta till, bra ögonmått där 😉
En söt liten skål med lock till sambons godis så han slipper dela med sig av det till flugorna för oooooerhörda 10 kr 😉

Finns ytterligare en Antikaffär där, Olofs, å där hittade jag äntligen en riktig, gammaldags rund tårtform.
Det finns ju bara springformar idag å det blir inte bra när man vill göra en rund tårta.
Jag har letat på marknader å överallt där jag haft möjlighet men idag så hittade jag en äntligen !!!
Den blev min för det facila priset av tjugo riksdaler 😊
Så idag var en bra dag för loppis...

Fick sovmorgonen förstörd idag av en flugjävel......  😡
Att det ska va nödvändigt att klampa omkring på mig med sina kalla fötter när jag är ledig....bah...
Det är märkligt det där, i vanliga fall har vi inte så mycket flugor med tanke på bondgården tvärs över vägen men vid väderomslag så är det flugor till förbannelse.
Det märks så väl varje gång det inträffar, man kan undra varför??

Så ikväll har jag äntligen haft tid att se "Badhotellet" på tv4paly.
Vi tittade ju på finalen av Biggest loser i tis kväll så jag missade det ju.
Nu är det sannerligen dags för lite kvällsmat å vi tjuvstartar Midsommar med matjessill, potatis å gräddfil.
Fick rabarber av en jobbarkompis igår så jag bakade en ljuvligt god rababer-jordgubbspaj igår.
Vi grillade igår å hade det till efterrätt med glass, idag blir en efterrätt med vaniljsås.

HA EN BRA KVÄLL !!!

 
 

Kommentarer

Populära inlägg