Midsommar 2018......

Kallbadhuset i Borgholm
....... är över, nu har väl alla kommit hem igen... 
Vi åkte en kort stund efter att jag kom hem i tors kväll, var inte mycket bilar ute vid den tiden.
Åkte direkt till mina föräldrar å plockade ur maten vi skulle ha där, satt å pratade lite å sen hem till lägenheten.
Midsommarafton startade med frukost på balkongen, det gick faktiskt att sitta därute.
Det var inte jättevarmt men det gick.
Gick en lång runda på stan, köpte ny väska till jobbet, lite mindre än den förra jag köpte tidigare i år.
En ny plånbok blev det oxå, en MK kopia.

När vi fikade där hemma så dök sonen + kompisar upp, dom undrade om dom kunde få lite frukost.
Kl 13.30 !!!!!
Jaja, huvudsaken att dom fick nåt till frukostölen så det inte blev en helt flytande frukost.
Under dagen var det skapligt väder om än lite blåsigt men under sena eftermiddagen så mulnade det på rejält.
Vi avnjöt vårt sillbord, mycket gott där å mosters goda jordgubbstårta så sen behövde vi inte mer mat den dagen.

Men fy för faaan så kallt det på kvällen..........
+ 13 å hårda vindar så jag tog pappas bil tillbaka lägenheten, vi körde en runda via hamnen innan vi åkte hem.
Totalt öde.........
Inte en människa ute, alla uteserveringar var stängda i det vädret , det var nästan som en stormig kväll i oktober.

Även midsommardagen började med frukost på balkongen, det var riktigt skönt igår morse.
Körde ju ner bilen å sen gick vi ut på stan.
Det var inte så mycket folk som det brukar, visst var det en del men inte så fullknökat som det brukar.
Spenderade dagen hemma hos mina föräldrar, tyvärr blev vi kraftigt reducerad styrka till grillningen i år men så är det.
Inget man kan göra nåt åt men det var tråkigt att vi inte blev fler.
En bekant till oss dök upp + hennes 2 små barn så det blev lite livat ändå men iaf.
Vi hade helgrillad fläskfilé med tillbehör å så glass å jordgubbar till dessert.
Sen kollade dom på fotboll, jag halvsov i soffan.....
Men jag skäms........skäms över att vara svensk när folk beter sig som dom gör vid förlust.
Vi har en i familjen som är en mycket dålig förlorare vad det gäller det, ett riktigt uselt beteende, rent löjeväckande.....
Om jag blir ensam-singel igen (måtte gud förbjuda det...) så kommer jag aldrig bli mer involverad med nån av motsatt kön.
Fy faan vilka grisar det finns där ute, jag mår illa av bara tanken... 😡

Vi gick en runda ner om hamnen å genom stan när vi gick hem men jag har aldrig någonsin upplevt såååå lite folk i Borgholm som i år.
Förra året var det en kö på 40 m in till Strands disko på kvällen, i år stod några å huttrade i labyrintfållan dom har där.
Förra året var det fullpackat på Lilla Hamnkontoret vid Strand, i år satt 2-3 st vid 3 bord.....
Genom stan var det öde, pubben var fullpackad men det var det enda.
Träffade sonen som hastigast sent igår kväll, han kom å bytte skor.

Dom drog till Böda Sand Midsommarafton å förväntade sig partypartyyyyyyyyyy........
Segt å avslaget var det.......efter lite gruff då han försvarade en tjej mot en kille som var lite för närgången så åkte dom hem å la sig.
Igår var på Lammet & Grisen å sen drog han till Kapelludden.
Polisen har aldrig haft så lite att göra nån gång som i år, det var nästan lite kusligt igår.
Lite känsla av övergiven stad....

Men när vi vände hemåt idag så gjorde alla andra det oxå....
Från Borgholm till Kalmar tog det 1 tim 40 min, normal tid är 40 min.
Gick riktigt långsamt över bron, vi visste ju det skulle bli kö men iaf.
Å visst kunde vi väntat till senare men att sitta å vänta ut tiden hemma kan man lika gärna sitta i bilen å ta sig framåt om än sakta.
Tog en fika på CG, in en sväng på EKO-hallen men inget som vi sökte efter sådär.
Hemma 4 tim efter att vi satte oss i bilen, det blev en lång hemresa men så är det.

Men det blev inte den midsommar jag förväntade mig av olika anledningar....
Gillar man inte att sitta å socialdricka för det ska ju drickas, drickas å drickas en sån här helg så är man väldigt utanför, det gäller nästan alla sammanhang under midsommarhelgen..
Kanske dags att skaffa nya midsommartraditioner där man har mer gemensamt med de man umgås med..... 😟
Givetvis är det mysigt att träffa barnen men dom är stora nu, det kan man göra en annan helg isf.
Åtminstone dela på helgen på 2 olika ställen för att få ut mer av den

Plockat upp våra grejer, ätit lasagne a la Dafgårds å sambon har kollat på fotboll.
Det var hans hemland Polen som spelade men nu åker dom ur VM, förlorade med 3-0.
På ett sätt hoppas jag Sverige förlorar å åker ur VM på onsdag för sport lockar fram det sämsta ur människor som inte kan hantera förlust.
Har pratat med italienskan, hon-dom har haft fina framgångar denna helgen på tävlingar .
Dom har varit i Ragusa, hon startade i 4 klasser, gick nolla i samtliga å vann 2 klasser.
Så nu var hon trött, riktigt trött ikväll, det är långa dagar å tungt jobb.


 Team Toscano, här med Paolo.
Linn längst till hö.


HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg