Himlen......





...... var blåsvart när jag körde hem från jobbet ikväll så jag hoppas på regn.
Ett evenemang i närheten som var planerat imorrn är inställt pga kommande regnoväder så jag hoppas det stämmer.
Dock så önskar jag uppehåll nån timme imorrn förmiddag om det nu skulle kunna gå för sig så jag hinner ut en runda.
Planen var att ge mig ut igår efter jobbet, hade tänkt cykla ett par mil men så blev det inte.
Jag hade en grym muskelsmärta igår, jag trodde faktiskt jag skulle bli sjuk.
Hade sån där riktig influensasmärta i precis varenda muskel men ingen feber iaf.
Istället för en cykeltur fick det bli sängen i 2 tim, jag sov i 45 min å sen var jag lite bättre.

Hade så ont i munnen igår oxå, små, ilskna blåsor på tandköttet å slemhinnorna så hela munnen sved.
Idag är det betydligt bättre, har en större kvar på insidan av kinden.
Jag tror att allt, både muskelsmärtan å blåsorna är en reaktion av massagen.
Att när musklerna som är så stela å ömma blir masserade så blir det en förgiftning i kroppen av slaggprodukterna som ligger i muskulaturen.
Jag får alltid en vag sjukkänsla i kroppen 1-2 dagar efter massage, likaså när jag har varit hos kiropraktorn.
 Köpte ju 2 par nya sportskor i måndags innan massagen på Stadium outlet.
2 par Asics, ett par joggingskor, ett par inneskor till gymmet.
Totalt 1098 kr, ord pris hade varit 2400 kr för bägge.
Asics är en mycket bra sko för mig, den el Nike är de som jag kan ha.
Jag har en rätt smal fot, en del skor blir för breda å glappar tvärs över men dessa är suveräna.
Finns ingen anl att byta varken märke el modell.



Sen gjorde jag en god gärning å lämnade in de gamla paren till Stadium (obs: vanlig butik, ej outlet) så återanvänder dom skorna till bättre behövande.
När jag hörde det förra året så tänkte jag Stackarna, gå i mina uttjänta, svettiga dojjor.......
Men då sa killen att för den som inga skor har är det himmelriket....... å det har han ju rätt i.
Så har ni gamla sportskor, era el barnens så lämna dom till Stadium så kommer dom till användning istället för att ta upp plats i nån garderob.

Fick ju min födelsedagspresent i helgen av lill-loppan.
Jag fyllde ju bara den 17e juli....... 😄
Fick ett par örhängen som jag önskat mig å skulle ju sätta i dom igår kväll.
Ååååååh såååååååå besviken jag blev........
Då fastnar liksom inte ena bakstycket/ploppen på ena örhängestiftet utan glider bara av så imorrn får jag ge mig in till stan å Albrekts butik å hoppas jag får ett par nya.

Pratade med italienskan igår kväll, säkert 2-3 veckor sen sist.
Började undra om hon levde typ då hon brukar skicka på mess-appen 2-3 ggr per dag annars...
Men hon hade varit sjukt upptagen, hennes arbetsgivare hade varit bortrest å då får ju hon mer att göra.
Å så är det tävling till helgen igen så då hoppas vi att framgångarna håller i sig.
Den gamla surkärringen Etna morrar å ryker lite, dock inte åt deras håll då vinden är gynnsam för deras position så dom slipper aska å sot som täpper till ventilationskanaler å annat på husen.

Detta tog hon från flygplanet på en hemresa...
Så häftigt att stå på parkeringen uppe på Etna å se molnen UNDER sig....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg