Sommaren 2018......

.......... är alldeles snart förbi.
Det var den sommaren......
Även om det varit "höst" i 2-3 veckor med nåt undantag så är det sista sommardagen i almanackan idag.
Vad blev det då av 92 dagar sommar??

Tja..... juni startade med dans till bästa Blender på fantastiska Kärrasand 😊
Sveriges bästa dansband på vackraste platsen kan inte bli fel !!!
Å det blev det inte heller !!!
Mycket folk, suverän musik å jätteroligt att få höra ölänningen Johannes på keyboard.
Hoppas han orkar hålla deras intensiva turnétempo å kan hänga med i många år.








Helgen efter åkte jag hem till lägenheten för att sommarstäda.
Men en paus med barnen med middag på stan hanns med å sen åkte jag å lill-loppan upp till Äleklinta å körde kustvägen ända upp till Jordhamn.
En rent magisk kväll 💗





Midsommar blev en lite kylig tillställning, vi hade mycket hårda, kalla vindar på Midsommarafton.
Midsommardagen var lite bättre så vi grillade som vi brukar å kunde t o m sitta ute.





Sen var vi hemma i 3 veckor för att jobba å så gick sambon på semester.
Vi åkte hem till Victoriadagen å det började bli riktigt varmt ute....
Pappa fyllde 87 år, jag skulle fira min födelsedag lite i förväg å sen allt annat som skulle hinnas med så det var en helg som gick i 190 som man säger.
Hem å jobba en vecka å sen gick jag på min 1a semester på TIO ÅR !!!!
Den var efterlängtad, lite för mycket kanske.......

1a dagen på söndagen gick vi på Mamma Mia 2, underbar film !!!
På måndagen hade jag först tid hos frissan å sen massage så det var en rätt trött dag kan jag säga.
På måndagskvällen packade vi allt å tisdag morgon drog vi till sambons son i Söderhamn.
En lång bilresa, nio timmar å ca 73 mil...

Lika varmt däruppe, bränderna härjade ju nästgårds.
Det blev bad, bus med barnbarnen å mycket badminton för farfar 😉
Å så dans till bästa Streaplers i Bergviksparken när man är på Norrrlandsturné 😉 
En tur i Söderhamns skärgård, en tur till Lill-Babs Järvsö å så äntligen träff med en gammal blogg å fb vän däruppe !!!




När vi återvände hem så hade det lilla vattnet vi hade i brunnen sinat så vi stod utan vatten.
Var hemma i 36 tim, sen åkte vi hem till ön.
Å det var ännu varmare ute......
Kom hem till kaos....hade sonen varit hemma hade jag mördat honom..... 😖
Det var inte så roliga dagar.
Hett, hett, hett, kaos hos föräldrarna så jag fick ordna med hemhjälp till dom.
En grym migrän i ständig följe, sambon fick sitta i kläm mycket de där dagarna.
Tur han är tålmodig som få, det var inte roligt.....
Vi fick iaf en stund varje kväll, bad å återhämtning i solnedgången, rent magiska stunder 💗






Vi var hemma i Småland i exakt 24 tim, sen drog vi till syrran i Lund å Malmöfestivalen.
Å där hittade vi minsann dans till bästa PH's !!! 







Sen var det dags att åka hem å börja jobba, det var den semestern.....
Ett besök hos läkare gav mig förebyggande medicin för min migrän å det verkar funka.
Nu blev det svalare samtidigt jag började med dom men jag vågar inte sluta för jag vill inte ha tillbaka det.
Fortfarande inget vatten så förra helgen åkte jag hem å städade det sista i lägenheten å tvättade typ 5 maskiner tvätt.
Denna veckan har vi fått rikligt med regn men han har inte kollat brunnen än om det gett nån effekt.
Om det bara kunde bli så mycket att man kan diska både i maskinen å för hand, att ha rinnande varmt vatten.
Dusch å tvätt går att lösa, visst är det krångligt men resten av överjävligt bökigt.

Så sommaren-semestern blev väl inte riktigt så bra som jag önskade-hoppades 😞
Jag har alltid älskat värme, tålt värme väldigt bra men detta var för tufft för mig.
Från mitten av juli å en månad framåt var det hemskt !!!
Å man får dåligt samvete av att säga det, sommaren ska vara varm å skön men det kan faktiskt bli för mycket oxå.
Men nästa år kommer en ny sommar får vi hoppas, som kanske blir bättre......

Vad händer i höst då??
Jo, vi startar hösten med dans till härliga Larz Kristerz i Braås imorrn.
Ölands skördefest är om exakt 4 veckor, förra året var vi inte hemma då, vi kom ju alldeles nyss från Sopot-Polen där vi var en weekend.
Å direkt efter på tis 2a okt så åker vi på en liten resa, min försenade 60 års present till sambon.
Han vet inte än vart vi ska 😊
Jag gillar höstens sprakande, friska färger.
Hög klar luft, lättare att andas.
Gillar när mörkret sänker sig, man tänder fönsterlampor å ljus lite överallt.
Gillar novembers softa, gråa dagsljus med en väntan på advent å alla dess ljus, färger å förväntan.
Det är ett lugnare tempo på hösten, folk är inte så stressade för att som måste hinnas med när det är sommar.

Tyvärr har våra amerikanska vänner i Borgholm lämnat oss.
Sålt sin lägenhet å sitter nog i detta nu på Köpenhamns flygplats för väntan på flyg hem till USA..
Otroligt ledsamt att inte ha dom kvar där hemma men så är det........



Nu är det dags för lite middag.....

HA EN FIN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg