Nio år.......





.......... är det i dagarna sen jag började blogga.
Ofattbart vad tiden springer iväg..... 😔
Så ofantligt mycket som hänt på de nio åren, har lite svårt att greppa det.....
Började blogga för jag ville skriva å för att jag var ensam.
Så skriande ensam var jag........

Å jag bröt ensamheten, fick cybervänner jag har än idag även om de flesta lagt av att blogga.
Det är väl "Asta" å jag kvar av de jag följde men visst saknar man dom.
Började på Amelias bloggportal, lilla "Bloggdala" som vi kallade det.
Den är sen länge nerlagd så de 1a inläggen finns inte kvar å tur är väl det, det var nog inte så välskrivet antar jag.
Det är det kanske inte nu heller, vad vet jag, men jag läste andra, såg hur de skrev osv å på den vägen är det.
Ibland funderar jag på varför jag fortfarande håller på å meningen med det men det fyller väl nån funktion antar jag.
Å jag tycker det är kul att skriva även om jag inte skriver några glödande, brinnande samhällsinlägg el dyl utan lite småputtrigt om mitt högst mediokra liv.

Jag har faktiskt reklamerat kött idag.
Det är sällan jag klagar på nåt (tyvärr får jag säga..)  men jag köpte fryst kebabkött igår, var sugen på kebebgryta.
Köpte Lithells frysta men när jag kom hem å öppnade det så var det alldeles vitt av iskristaller å såg allmänt torrt å dassigt ut.
Lagade till det iaf men det var en något fadd fryssmak så det var ingen höjdare.
Jag gick till förbutiken på Maxi å förklarade det hela å jag fick pengarna tillbaka trots avsaknad av förpackning å kvitto.
Nu är jag synnerligen välbekant med personalen där då vi växlar där om vi behöver men som M sa, det handlar ju inte om några stora pengar (50 spänn)

Säckade ihop när jag kom hem men vid 17.30 sparkade jag mig upp ur soffan å gav mig ut en runda.
1a gången sen början på juli men faan vad man tappar fort när man gör uppehåll....suck....
Måste komma ut å röra på mig mer, nu är det ju normal temp ute men det är just detta att komma igång. 
Men visst var det en fin kväll genom skogen å längs sjön 💗

Middag idag blev sillamacka med pinfärsk strömming.
Har vi inte haft på hela sommaren, har varit dålig tillgång på just strömming pga hettan men nu är det igång igen.

Fick brev från Landstinget idag å slet upp det i förväntan att hitta en tid till röntgen av nacke-bröstrygg men det sket sig.
Det var en tid till en kbt terapeut som läkaren tyckte jag skulle gå till för att få bukt med spänningshuvudvärken.
Jahaja....... inte för jag fattar hur det ska gå till men visst, tycker han det så får jag väl gå dit.
Har 100 kr kvar, sen har jag frikort till mars nästa år så det kostar mig ingenting framöver.

Nu blir det lite tv å sen sängen, lång dag väntar imorrn.....
  
Sommaren sista ros.....

HA EN BRA KVÄLL !!!


 



Kommentarer

Populära inlägg