Öland........

Kallbadhuset 2/8 2018

Jo, vi åkte hem till Öland igår efter att jag postat förra inlägget.
Att vara utan vatten är ingen höjdare, speciellt inte när man skulle behöva duscha 2 ggr/dag.
Vi hade inte packat upp väskorna el min dusch å hudvårdsväska sen vi kom hem så det var i stort sett bara att bomma, låsa å åka iväg.....

Tog en snabbfika på macken i Nybro på hemvägen, sen åkte vi direkt till mina föräldrar.
Då blev det att åka å storhandla åt dom å sen till apoteket innan jag kom hem hit.
Å kommer hem till ett fullständigt kaos...... 😖
Hade ungen varit hemma hade jag faan i mig mördat honom....... 😡😡
Nu kanske ni tror att jag är superpedant å inte tolererar nåt som helst stök men här såg ut som faan själv dragit fram.
Sopor, disk å kläder överallt......
Så det blev 2 timmars grovstädning innan det blev beboeligt i mina ögon.
Kök, disk, toalett, balkong å annat....
Han tyckte vi kunde förvarnat så hade han kunnat "städa" men man ska hålla undan å hålla rent direkt efter sig så blir det inte så.

Vi åkte å badade efter det, så ljuvligt svalkande var det. Men när man kommer hem igen är man ju svettig iaf........ 😟
Middag å en dusch senare så satte vi oss på cyklarna å cyklade ner till hamnen för solnedgången, helt magiskt var det !!
Så ljuvligt skönt att cykla å slippa bil !!

Idag är det att hålla sig inne så länge det går, jag ska skjutsa pappa till sjukhuset i Kalmar.
I en bil utan ac å där man inte får dra ner rutorna så lär jag få nog av värmen.
Ska vila en stund, nattens sömn var dålig å sen en snabbdusch så får man försöka överleva värmen.

Det är bluesfestival i stan fre-lör, på sön är det bilutställning på Solliden.
På måndag kanske vi åker ner till sö udden, sambon har aldrig varit längst ner på ön.
När barnen var små så försökte vi åka EN dag per sommar ner dit iaf men nu är det många år sen jag var där.
Min del av Öland är den norra, det karga, steniga å lite ogästvänliga.
Blommor, bin, fåglar å annat tjaffs som finns söderut är inte riktigt min grej om jag så säger... 😊
Men ett besök är ju alltid trevligt.....





HA EN BRA DAG !!!




Kommentarer

Populära inlägg