Skånetrip.....





....... blev sista turen på semestern...
Vi åkte i tors eftermiddag, vi var nere vid 18 tiden.
Rätt mycket trafik var det så det tog lite längre tid än vanligt faktiskt.
Syrran gjorde lasagne som vi åt på altanen, sen blev det soft i soffan.
Vaknade på natten av ett sjujävla oväsen..... 💣
Ett åskväder utan dess like, hällbetasjärnvägar vad det small !!!!
30 mm regn kom det i Lund under den natten.

I fre så åkte hon till jobbet, vi drog till NOVA Lund, (ett shoppingcenter för den oinvigde)
När det var nybyggt tyckte man det var skitstort alltså, idag är man väl inte lika imponerad av det men visst är det rätt stort.
Men herregud dessa shoppingcentren som finns i Polen, både i trestadsregionen, Riviera utanför Gdansk å nere i Jelenia Gora, Galeria Sudecka.
Där kan man snacka om STORA shoppingcenter....

Men vi shoppade inte nåt, det var mest för att ha nåt att göra.
Åt lunch innan vi åkte tillbaka hem.
Strax innan kl 17 tog vi bussen till stan för tåg till Malmö å Malmöfestivalen.
Det var ju invigning i fre kväll med kräftskiva på Stortorget som alltid men det skippade vi.
Vi åt sanslöst god pizza i Malmö saluhall på Hedvigsdal.
Vill ni ha en pizza utöver det vanliga ska ni gå dit om ni besöker Malmö.

Vi var inte så hungriga så vi beställde 2 pizzor på 4 pers, dom slicar upp dom direkt.
En tomat & ruccola pizza å sen Hedvigsdals egna.
Det var creme fraiche, mozarella-gorgonzolaost å plommon , såååååååå sanslöst god så det finns inte ord !!!
Sen gick vi till dansbanan för att dans lite till bästa PH's å underbara Grönwalls.
Dom spelade nonstop, en timma var så det blev en timme Grönwalls å en timme PH's.
Men alltså golvet......... 😞
Vi hann knappt börja dans för golvet gav sig.
Det var ihopsatt av plattor som var skruvade men det hann inte gå ens 30 min förrän dom började ge sig.
När golvet kom i gungning så gav sig skruvarna så man fick passa sig så man inte slog dit...
Golvet var lite trögt som det blir på såna ställen, jag hade inte mina dansskor utan vanliga sneakers så efter 2 tim var mina fötter-vrister slut.
Sen skulle vi gå en sväng uppåt festivalen, detta var nere vid stationen.
Iiiiiiinte optimalt att dansa 2 tim först för att sen försöka gå på festivalen.. 😖
Aj, aj, aj mina vrister, smalben å fötter.....

Wilmer X spelade ju på fre kvällen så vi lyssnade lite på det.
Ni förstår, 1a spelningen på himmaplan på 7 år..... 😉
Ord är väl överflödiga.......

 Men vi tog tåget hem vid 23.30, var rätt trötta så det blev sängen per omgående när vi kom hem.
Igår passade vi på att duscha å tvätta lite innan vi åkte hem.
Till vår stora glädje hade vi fått 25 mm regn här på 2 dygn, det har ökat några centimeter i brunnen, han kollade idag.
Tyvärr räcker det inte för att starta pumpen men det är en början iaf.
Packade bara upp resten av kläderna, på 3 veckor har väskan inte varit tom.
Vi har bara sovit hemma 7 nätter på exakt 3 veckor....

Idag har jag torkat ur alla fönster,  satt tillbaka alla krukväxter.
Dom har stått i tvättstugan på bänken sen vi åkte till Hälsingland, där har det varit svalast å ingen brännande sol.
Givetvis har jag vattnat dom när vi varit hemma å vänt men idag fick dom en mindre renovering å sattes på plats i fönstren.

Fick ett ryck att rensa bland alla mina tusentals recept jag har i 2 pappersmappar.
Såg i reklamen för CG att dom har såna på kampanj inför skolstarten så jag in å handla imorrn.
Inte för att dom är dyra annars men jag fick en spark in da ass att (äntligen) göra det.
Dessutom är dom rätt trasiga å schanserade vid detta laget så det behövs nya.
Helt sjukt vad mycket recept jag samlat på mig......
I en bilaga kanske det är ETT recept jag vill ha så därav den stora rensningen.
Dessutom gick jag igenom  alla "Mitt kök" tog det jag ville ha å slängde resten.
Så nu inleder jag hösten med lätta receptfoldrar som väntar på nya fräscha, smarriga recept 😊

Ikväll åt vi nåt jag längtat efter hela sommaren, jag gjorde Lufsa.
Inte mycket slår säsongens 1a Lufsa trots alla lyxiga, smarriga recept jag har.... 😄
Nu är semestern slut, sambon börjar jobba imorrn,  jag är ju alltid ledig på måndagar men jag börjar på tisdag.

HA EN BRA KVÄLL !!!





















Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg