Augusti.....





....... rullar på....
Nån blåbärslycka infann sig icke igår, det var helt tomt där jag var å letade.
Jag var på 2 ställen, fick ihop ett par deciliter men inte mer.
Finns oerhörda mängder av blåbärsris men inga blåbär, sitter enstaka bara.
Men det är väl jag som letar på fel ställen, mina fb vänner i närområdet hittar massor men så är det.
Ska göra nåt försök till men sen får det vara, jag kan inte åka halva småland runt för blåbär.
Jag varken orkar eller har tålamod att gå runt i flera timmar för nån liter, då får det vara.
Annat för 7-8 år sen när jag plockade dryga 20 L per år i Rällaskogen därhemma å 1a året jag bodde här plockade jag nog 15-18 L.
Men så är det.....

Vi gjorde stan igår eftermiddag, inhandlade ny bänkbelysning till min lägenhet.
Köpte riktiga pastatallrikar modell såna man får på restauranger.
Kollade på cappuccinomaskin, man får ju hosta upp sådär en 3 tusen för den om man ska ha kvalité.
Kollade på billigare men då är omdömena att dom håller inte trycket efter några koppar å då är det bättre att köpa riktig med en gång.
Så det blir en italiensk Rolls Royce i kaffemaskinsmodell 😄


Denna dag är inte direkt planerad, skönt att bara vara hemma......
Blir kanske bio ikväll, sambon ville se Lejonkungen.
Ska väl stryka lite tvätt, baka en blåbärskaka på de ynka blåbär jag fick ihop men annars är det att "bara vara" 💗

HA EN BRA DAG !!



Kommentarer

Populära inlägg