Semestern....





......... lider mot sitt slut....
Några timmar kvar, imorrn kl 8.15 börjar jag jobba igen.
Men jag får mjukstart, jag är ledig mån-tis, jobbar ons-tors-fre å ledig nästa helg vilket gör att det hinner bli 19e aug innan jag går på full arbetsvecka igen.
Känner mig lite "rostig" nu när man varit borta i 3 veckor med allt från kassan till maten.
Även om jag jobbade intensivt sista 3 veckorna innan jag blev ledig så tappar man en del när man bara jobbat 2 mån innan men det är som det är.
Jag får luta mig mot dom andra så går det säkert bra.

Har haft en underbar sommar.... 💕
Inte så mycket dans men man hinner-orkar inte allt numer...
Lagom varmt, en riktig värmebölja när vi var i Polen å det räcker för mig.
En skön svensk sommar i mitt tycke.
Hade önskat bad-å-sol därhemma men det blev inte så, mycket annat kom i vägen när dom är i det skicket dom är att dom behöver så mycket hjälp för att det ska fungera.

Jag är jättenöjd med semestern , perfekt med sista dagarna ledigt här hemma även om jag varit rätt uttråkad en del dagar.
Jag är ju sån, jag vill göra nåt vettigt varje dag annars känns dagen rätt bortkastad men det har gått.
Idag har jag varit på gymmet å fått ett program att börja med, nu vet man ju förutsättningarna bättre när jag fick röntgensvaret.
Var på jobbet å kollade läget inför morgondagen så man har nåt hum om vad som väntar.
På bolaget för att köpa en flaska vitt vin, storhandla på Maxi å sen till gamla jobbet å köpte kvällens middag.
Grillade fiskspett, scampispett, sallad å vitlöksbröd.
Ett glas svalt Riesling till det.
För att fira att vi haft 4 sköna veckor, att vi har ett jobb att återgå till, att vi har jobb vi trivs med.

Frida Boisen skrev förra helgen om bortskämda svenskar.
Som bara gnäller hur jobbigt det är gå tillbaka till jobbet, att dom hellre skulle vilja lata sig varje dag... 
Gnälla över hur många dagar det är till 23e dec kl 17 osv.....
Om du vantrivs, sök nytt å säg upp dig.
Jag är innerligt tacksam att jag gjorde det, att jag fick ett annat.
I år slipper jag gruva mig för vintern redan nu, att jag ska behöva frysa så in i Antarktis som jag gjort innan.
Gillar du trots allt ditt jobb, var tacksam att du har det !!
Välj glädjen över jobbet istället för jobbångest, valet är ditt !!

Väl hemma så gjorde jag lunch till mig, skramlade ägg, skinka, avokado, tomat å morotsjuice å sen har jag suttit på altanen i 3 tim å njutit av semesterns sista solstrålar.
Ett ljuvligt väder idag 💗
Men nu börjar det bli hög tid för fredagsmiddag, magen börjar knorra....

Dags att ta av ringarna ikväll, nu har dom suttit 3 veckor dygnet runt 💕



HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg