Hösten.....


..... är här känns det som...
Nu är den ju inte det, det krävs medeltemp på under +10C fem dagar i rad för att det ska vara höst å det är det ju inte, inte heller almanackan säger det.
Men regnet å fukten gör att det blir lite ruggig sensommar...

Jodå, lill-loppan + kompis hade lyckats hamna på rätt tåg å ankom i sön kväll.
Väl hemma så störtade dom ner till sjön för att bada.... 😄
Ja, jag höll mig på land iaf  kan jag säga 😄😄
När dom väl var färdigbadade så blev det ju dusch, så mycket bös å skit från sjön som följde med upp.
Igår förmiddag så blev det bad igen.....å mitt på dagen i ett skyfallsliknande regn så brann dom iväg ner till sjön för ytterligare ett bad.
Vi var inne i stan under eftermiddagen, tog en fika, dom shoppade lite så sen åkte vi hem.
Pasta å köttfärssås blev det till middag, sen kollade vi Lotta på Liseberg.
Vilken show dom bjöd på igår !!!
Tommy Körberg å så Lotta själv, vilka röster dom besitter !!!

Sen började bläddrandet på Netflix...
Men till slut så såg vi Walk the line.... (om Johnny Cash)
Länge, längesen jag såg den så den var sevärd.
Då stod klockan på 0.15 när den var slut å jag tyckte det var läggdags.
Men se, det tyckte inte lill-loppan....
Då gick dom ner till sjön för ett nattbad....
Knäppungar säjer jag bara !!!
Men jag la mig å somnade men när sambon kom inatt då satt dom å drack te i köket 😄

Å denna dagen har varit helt snurrig....
Kl 8.15 ringde telefonen, det var min chef..
En person var sjuk å hon fick inte tag på nån annan så jag fick lämna allt å åka iväg.
Nu hade jag tur, en av sommarjobbarna kom vid 10.30 så jag kunde åka hem.
I värsta fall så hade sambon fått köra dom till tåget innan han åkte å jobbade men det löste sig ju.

Hade förberett scones så det fick dom till frukost, sen var det bad igen.
Men sen blev det dags att åka in till stan igen.
Hade lovat dom fika på jobbet så det fick dom, sen handlade jag lite bara å körde dom till tåget.
Dom lyckades även idag att komma på rätt tåg så det var ju bra.

Under morgonen så ringde pinglan B å undrade om vi kunde äta lunch ihop .
Jaja, händer inget på 6 mån så ska allt vara samma dag.
Så vi möttes på Grand för en sen lunch, den varade i TVÅ timmar !! 😄
Stort å smått avhandlades, vi ska göra Liseberg osäkert när det blir julmarknad bestämde vi 😊
Vi var ju i Köpenhamn på Tivoli för 2 år sen men det är inte roligt att åka till Köpenhamn när allt kostar x 1.50 när kronan är så låg.
Blir tåg till Gbg, ev stanna över natten, ska bli jätteskoj 😊

Efter lunchen så shoppade vi på Maxi (mat..) sen tog vi en cappuccino på cafeét innan vi åkte hemåt så klockan var mycket när jag kom hem.
Då var det bara att ta fram dammsugaren å städa efter badbrudarna.
Såååå mycket bös å skräp dom dragit in med springandet över gräsmattan å från sjön men roligt att haft dom här.
Vi åt ju så sent så jag har bara gjort matlådor för morgondagen, tog en macka nyss, det räcker.
Nu är det jobb i 3 dagar, på tors drar väl Karl-Oskar dagarna igång (stadsfest)
Men det börjar redan bli avstängt, hela innerstaden stängs av i stort sett.
Vi åker kanske in nån sväng på lördag men det finns inget för den över 25 år kan jag säga.
Men en Langos kan man alltid äta å titta på skräpet som säljs.

Men  nu är det snart dags för sängen....
En lång, snurrig dag är slut å jag är rejält trött....

HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg