Det.....


.. har varit en åskrik sommar i år, ibland hör man knappt ett enda åskväder på hela året.
Senast idag så mullrade det rejält å small ett par gånger, det hördes väldigt tydligt inne i köket där det annars knappt anas pga susande kylar å annat.
Ett riktigt skyfall på det så var dagens regnskur avklarad....
Har varit lugna dagar, som en kund sa igår, folk har fullt upp med att börja jobba å ungar som ska till skola så dom hinner inte springa på fik.

Idag så slutade jag rätt tidigt å ett ljuvligt väder ute så jag gav mig ut en runda på 5 km efter jobbet.
Sååå skönt även om jag var rätt trött i ryggen så blir det bättre när jag stretchar efteråt.
Sen så satte jag en deg till bullar som har bakats ut.
Jag ska inte ha några av dom, dom går till mina föräldrar, vi ska hem till helgen.
Mamma klarar inte bakning å dyl längre så jag får ta hem när vi åker hädanefter.
 
Sätta upp ny bänkbelysning, den gamla har gett upp.
Börja röja i allt å få ordning, jag får spatt när det är för mycket stök.
På lör är det storloppis hemma på Storgatan men det är för sent för mig, det skulle jag vetat sist så jag kunde sorterat å prismärkt å bara plockat in det i bilen å åkt ner.
Jag kan inte börja riva i grejerna i förrådet vid 10 tiden på fre kväll å försöka få nån ordning, det får bli nästa gång det inträffar.

Nu får nog bullarna plockas ner å sen blir det sängen....

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg